A Time Banditsben is remek volt

Bradley James interjúja Warwick Davisszel

 2012.07.10. 00:39

Közeleg az idei Comic-Con, egy hét múlva már az interjúkat, beszámolókat bújhatjuk, nem is beszélve a Merlin ötödik évadának (titokban, vállak és fejek közt, ölből videóra vett - hiszen ez is hozzátartozik a hangulathoz) előzeteséről. Az amerikai rajongók - és valószínűleg nem nagy merészség feltételeznem, hogy elsősorban a hölgy rajongók - egyetlen bánata csupán az lehet, hogy Artúr Pendragon angol megformálója, Bradley James ezúttal nem szeli át értük az óceánt. Bradley Twitteren elmondta, hogy a forgatás feszített tempója gátolja abban, hogy San Diegóba utazzon, ahol azért a producerek mellett a Merlint játszó Colin Morgan, a sorozatban Morganát alakító Katie McGrath és - ebben a pillanatban érkezett a bejelentés - most először a Guinevert megformáló Angel Coulby is ott lesz.

Ha személyesen nem is, valamiféle videóüzenettel talán James is beköszön majd a világ legnépesebb popkulturális találkozójára, ahogy tette azt két évvel ezelőtt. Sőt, a 2010-es röpke videobejelentkezés arra is jó volt, hogy bemutassa a sorozat egyik - szívemnek különösen kedves - vendégszereplőjét, a komikus tehetséggel és ewok múlttal egyaránt megáldott Warwick Davist. Emlékezhettek, Warwick a történetben Grettirt, a Halászkirály birodalmába vezető híd őrét alakította.

Amolyan Comic-Conos bemelegítésként a rövid, de szellemes - mondhatni, Bradleys, sőt Warwickes - interjút megtekinthetitek az alábbiakban, alatta pedig olvasható az általam hozzátett fordítás.

BJ: Helló, Comic-Con rajongók! A nevem Bradley James, és rövidesen szemtanúi lehettek életem első interjújának, amely talán az utolsó is, tekintve ennek a színvonalát. Az interjú elszenvedője pedig egy olyan férfiú, akinek a karrierje huszonkilenc éve tart, és olyan filmekben szerepelt, mint a Star Wars, a Harry Potter, a Gyilkos kobold 1, 2 és 3, valamint 1988 egyik legkiválóbb alkotása, a Willow.
Hölgyeim és uraim, Warwick Davis.
WD: Nagyon szépen köszönöm.
BJ: Isten hozott. Köszöntelek Puzzlewoodban.
WD: Helló, Comic-Con!
BJ: Köszöntelek a Comic-Conon.
WD: Ez csodás. Megkérdeztek bennünket, hogy szeretnénk-e odautazni San Diegóba. Napfény, homok, ragyogó idő... De nemet mondtunk.
BJ: Téged megkérdeztek?
WD: Igen. Azt mondtam, inkább itt akarok lenni, ahol esik. Veled.
BJ: Én lélekben ott vagyok.

BJ: Elsőként azt a kérdést tenném fel, ami valószínűleg leginkább foglalkoztat mindenkit, vagyis...
Mi a kedvenc sajtod?
WD: A kedvenc sajtom? Igen gyakori kérdés, mindig megkérdezik. A Cheddar sajt.

grettir_warwickdavis.jpg
Grettir, a híd őrzője - Warwick Davis

BJ: Elmondanám, hogy Warwick szájhigiéniája nem annyira szörnyű, mint ahogy az ábra mutatja. Ez csak smink.
WD: Igen, ez mind mesterséges. Alatta Hollywood-fogsorom van.

BJ: Meg tudod csinálni a malaceltüntetős trükköt?
WD: Nos, már nem.
BJ: Már nem?
WD: Tanultam bűvészetet egy igazi mágustól, de a trükköket nem árulhatom el. Mivel ha egyszer magad is mágussá válsz, többé senkinek nem mondhatsz el semmit.
BJ: Ha ez vigasztal, Colin, aki Merlint játssza, szintén nem tud túl sok varázslatot.
WD: Viszont a varázsigékre még ma is emlékszem. Ha Colin ott van, kérjetek tőle varázsigéket! Nézzétek meg, emlékszik-e rájuk! Tegyétek próbára!
Mert én még emlékszem: loktó-denalóra-loátadanú-toáta-toáta-sokszdanú. Ez egy varázsige.
BJ: Lenyűgöző.
WD: Ugyan a hatását nem ismerem.
BJ: Azt hiszem, azt a fickót ott kutyává változtattad.
WD: Nem, ő mindig így néz ki.
BJ: Igaz. Bocsánat!

BJ: Mi a legjobb tanács, amit színészként kaptál?
WD: Azt hiszem, azt George Lucastól kaptam, évekkel ezelőtt, közvetlen azután, hogy elkészült a Willow. Azt mondta nekem: amint a Willow mozikba kerül, fel fognak ismerni, meg fog változni az életed. Sose felejtsd el, hogy ki vagy, ne ülj fel a hisztériának, maradj hű mostani önmagadhoz! Ezt örökre megjegyeztem.

BJ: Most pedig...
WD: Csak a rend kedvéért, az én öltözőkocsim ugye nagyobb a tiednél?
BJ: Vagy tízszer.
WD: Mert a szerződésben ki volt kötve. Ugye nagyobb? Akkor jó.

BJ: Oké, Warwick, az utolsó kérdés. Ha egy mondatban szeretnél fogalmazni magadról, mi lenne az?
WD: Azt mondanám, hú... "Csupa mezsík."
BJ: "Csupa magique"?
WD: Oui.
BJ: Nagyszerű. Ennyire jutott most időnk. Szeretném megköszönni, a magam nevében is. Megtiszteltetés volt. És a Comic-Conon lévők nevében is, akik remélhetőleg élvezték az interjút.
WD: Én is köszönöm.
BJ: Kövessétek a Merlint, bármelyik évadnál is jártok épp! Azt hiszem, most fejeztétek be a másodikat. Warwick a harmadikban szerepel.
És még annyi, idehallgass, remek voltál a Time Banditsben. Kiváló alakítás volt.
WD: Nem, nem, az nem én voltam. Sokan összekeverik, de az nem én voltam.
BJ: Úgy értem, a kis fickó...
WD: Több kis fickó is van.
BJ: Amelyik te voltál.
WD: Elég! Épp hülyét csinálsz magadból.
BJ: De én láttam... Warwick elköszönt. Köszönjük. Kösz, Warwick!
WD: El sem hiszem, hogy ezt tetted.

Végül egy részlet kettejükkel A főnix szeme című epizódból, amely nem csak nekem nagy kedvencem, hanem Alice Troughton rendezőnőnek is.

Címkék: interjú események 3. évad 5. évad bradley james vendégszereplők angel coulby

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr614638887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fanni95 2012.07.10. 09:46:01

köszi a fordítást, így azért jobb volt. remélem idén is lesz ilyen, ha már Bradley nem megy...mondjuk valemelyik lovaggal?? :D

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.07.10. 13:38:24

Szintúgy köszi :) Jól el lehettek a forgatáson is.. :P :D és igen, idénre is kérünk "kis fickókat" :D ők mindig olyan jó kedvűek :)

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.07.10. 19:17:33

@Fanni95: támogaTOM az ötletet :))):P

KÖSZÖNET A FORDÍTÁSÉRT, OVIII!! :)

ajna27 2012.07.11. 02:09:48

Az interjú tényleg eléggé Bradley-s pont azért is jó,és Warwick miatt is akit imádtam a Willow-ban... is:D
A főnix szeme ez én 5ös listámban is benne van :)

Fanni95 2012.07.11. 09:20:10

@NapShe: hmmm vajon miért is? :P
egy Tom, Eoin, Adetomiwa, Rupert, Bardley négyes interjúban is benne lennék...az interjú a lovagokkal is hatalmas lett :D

ajna27 2012.07.11. 11:10:20

@Fanni95: nem ötös véletlenül P :D amúgy én is benne lennék :D

Dorah 2012.07.11. 15:38:49

Köszi Balinor a vidiért és a fordításért :))))

+1 fő jelentkezik az esetleges Bradley vs. lovagok spontán interjúra:))) fergeteges lenne, a Merlin panel egyik gyöngyszeme a sok "finomság" mellett:))))

Angelnek is örülök, hogy a Királynő ellátogat az "alattvalóihoz":)
és most először átesik az SDCC "tűzkeresztségen":)))

bár jópár C/K megjegyzésén csak a szemem tudom forgatni twitteren, hogy "szeretünk Angel, de miért mész el"? :OO

ne aggódjanak, Angel-lel vagy nélküle is megkapják a C/K kép-videó anyagjukat amint aztán "őrjönghetnek"...:p

Merry 2012.07.11. 19:21:40

Mi az a C/K ?
Köszönet az interjúért Balinor!
Szerintem E. M.megy, vagy A.V. de ha mennének a lovagok mind azt nagyon tudnám élvezni még innen is. :)

Dorah 2012.07.11. 20:09:19

@Merry:
Colin/Katie.. és az ő rajongóik, akik szeretik hogy is mondjam "összehozni" őket, mint párt a valóságban, és többet képzelnek a jóbarátságukba, mint ami valójában van:P a többsége elég fiatal fangirl, akiknek fel kéne már nőniük, de ez az egyetlen szórakozásuk a Merlin táboron belül többnyire:p twitteren a Merlin rajongói táboron belül is megy az "elmebaj", persze szívük joga mit csinálnak, de a többség már a hiszti határt súrolja, és azt hiszik, hogy akár éteren keresztül is, de ennyire elborultak, hogy visítoznak minden közös kép láttán..

az egy dolog, hogy mindenkinek megvan a kedvenc karakter párosa, Artúr/Gwen stb, de ők hús-vér emberek... már megtanulták kezelni őket, és fel se veszik az érintett egyének,akárkiről legyen szó de így megint a normális fanok szórakozását rontják el a lehetetlen viselkedésükkel, bár addig jó, amíg a conokon nem Őket zaklatják:P

csak érted, milyen már az, hogy Angel minek megy a conra, mégha nem is írják komolyan, ahelyett hogy örülnének, hogy még 1 Merlin színész vesz részt a conon, és majd ő is tud beszélni Gwen karakteréről meg a soriról... csak értünk teszik...:)))

na ennyit a Merlin tábor "árnyoldaláról", több karaktert nem nagyon érdemes rájuk pazarolni..:P

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.07.11. 20:24:26

@Dorah: sztem ez uolyan, mint a merthuros "rajongók" Gwen-ellenessége.. h minek megy hozzá Arthurhoz, így Arthur és Merlin nem lehetnek egy pár...ajj..baromság!
azt szoktam mondani erre, hogy ezek az emberek (kiscsajok, többnyire) nem láttak még igazi mély BARÁTSÁGOT.. gondolok itt a John Jakes-féle Észak & Dél sorozatra..(ha láttátok, tudjátok, miről beszélek..)

amúgy EM mintha azt írta volna, hogy nEM megy.. pedig akkor Dublini páros együtt lenne:P (mármint Katie & Eoin :D) - mindezt Colinnal "nyakonöntve".. kő kövön nem maradna...:P :D szegény Angel, mi várna rá :D:D

Dorah 2012.07.11. 20:41:37

@NapShe: Pontosan ugyanolyan, ők is egy külön tészta:p
nem a valóságban élnek, hanem állandóan a blogokon/twitteren lógnak és megy a "cirkusz", közben meg az igazi emberi kapcsolatokról akár barátság vagy párkapcsolat fogalmuk sincs...:P :S az egyik pszichológus nő írt egy könyvet erről a "generációról" akik már csak interneten ismerkednek, vagy csak neten léteznek a "baráti társaságok" a blogok, twitter,stb. által, egyszerűen csak Z-generációknak hívta őket, és hogy teljesen megszűnik a realítás érzékük a külvilággal, sajnos...:/

én is nagyra becsülöm az összes színész jóbarátságát forgatások alatt és azon kívűl, anélkül, hogy bármi mást beleképzelnék a helyzetbe elvégre már 5. éve együtt dolgoznak 8 hónapig, naná, hogy egymás rezdülését is ismerik már... és ez inkább becsülendő, mint hogy "elrontsák" egyesek:))))

Igen, én láttam a sorit, nagyon-nagyon szerettem:))) és ott Igazi barátságok voltak, azokban a "nehéz időkben", nemhiába igaz a mondás, hogy bajban ismerszik meg a barát:)

az ír trió összejött volna, ha Eoin is ment volna, imádom amúgy is mindent ami ír, teljesne készen lettme volna Tőlük:))) és mekkora "buli" lenne a panel:))) Angel meg úgy tenne, mintha nem ismerné őket:DD

Vlava sanszos, elvégre újfiú és a karaktere igencsak izgalmas lesz az 5. évadban, és tőle aztán lehetne kérdezgetni, infókat kihúzni:)))))

majd meglátjuk, már csak pár nap:)))

Merry 2012.07.11. 21:33:04

@Dorah: Köszi csak hirtelen nem ugrott be a két rövidítés. Most jött el az ideje karakter szempontból hogy A. C. con-ra menjen, de iszonyat tuskóság és bántó ilyeneket mondani. Vetekszik azzal mint mikor G. King-et "szidták". Néha úgy érzem korlátokat kellene nekik szabni. Sajnálom hogy vannak akik ahogy Napshe is mondta nem tudják a barátságot értékelni. Nekem például tucatnyi kérdésem lenne Gwennel kapcsolatban.

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.07.11. 23:21:04

Ne tegyétek ezt velem! Késő este már alig fog az ember agya, ti meg itt monogramoztok? :D "A. C. con-ra menjen" meg "C/K"... Utóbbit sosem fejtettem volna meg magamtól. ;)

Egyébként Mordredet (Alexet) én is szívesen látnám a Comic-Conon. Kérdés, hogy mennyire szeretnék meglepetésnek szánni a karakter visszatértét. Tudom, ez nekünk egyáltalán nem meglepetés, de a nagyközönség nem olyan jól informált, mint mi.

Spawn85 2012.07.12. 00:52:52

@Balinor: Én is épp azt akartam írni, hogy mindjárt hozok valami szótárt, mert A.C. meg C/K, gőzöm nem volt, miről van szó.

Ez a Z-generációs dolog meg...szóval, én mint az emberi kapcsolatok nagy szakértője... (Ehh..ti nem ismertek személyesen, nem jön át az irónia...)
A lényeg, én nem tartom rossz dolognak ezt az Interneten ismerkedős dolgot. Én is rengeteg ismerőst szereztem Neten keresztül, magyar és külföldit egyaránt.
Azt is megértem, hogy az emberek része nem a valóságban "él", mert az igazából úgy rossz ahogy van, és én is örülök, amikor néha pár órára kiszakadhatok belőle. (Sajnos elég ritkán mostanság) Persze még így is van egy határ, amit nem kéne átlépni...

Dorah 2012.07.12. 08:54:27

@Balinor: Elnézést, elnézést:)) csak már rengeteg helyen már csak így írják őket, éljen a 140 karakteres twitter, és úgy látszik átvettem.. :p

valahol igazad van, hiszen már megtörtént a hivatalos bejelentés, hogy ki lesz Alex, de sok helyen még mindig s5 spoilerként kezelik és nem írják ki a nevét..:)

azért jó lenne, ha ott lenne:))))

jó hír, hogy már szombaton beindul a Merlin gőzhenger, mert a BBC America standjánál Colin és Katie fog autogramot osztogatni..:)))

Dorah 2012.07.12. 09:10:28

@Spawn85: Bocsi tőled is:)

én is inkább a "szélsőséges" fiatalokra értettem ezt a z-generációs dolgot, hogy már annyira elnyelte őket ez a világ, hogy teljesen összekeverik a szezont a fazonnal..:p :///

nekem is vannak barátaim, emberek, akiket neten keresztül ismertem meg, ilyen-olyan fanoldalokon, fórumon, stb...
és tényleg jó kiszakadni a valóságból és elmerülni az éterben..:P

meg annyira virtuális falu lett már az egész net, hogy felkelsz, és várnak a Merlin hírek és foók, szinte frissne, ropogósan, a stáb még le szállt Walesben a vonatról, mi már tudtuk, hogy Walesbe tartanak...:)

10 évvel ezelőtt ez elképzelhetetlen lett volna,hogy ennyire mindent tudj meg szinte azonnal, most meg már ez a generáció ebbe nőtt fel, és egy bizonyos szint átlépése után már nem egészséges a dolog...

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.07.12. 10:10:32

@Dorah: "a BBC America standjánál Colin és Katie fog autogramot osztogatni."

Olvastam, örömteli. :) Jól jön ki, hogy a BBC America nemrég elkezdte vetíteni a régebbi részeket.

Spawn85 2012.07.12. 10:19:17

@Dorah: 10 éve? Azért 10 éve 2002 volt, azért már akkor is elég aktívan volt Internet. :)

Az meg, hogy emberek ezen nőnek fel, nem csoda, hiszen manapság (túlzással persze) a WC-re sem lehet kimenni Internet nélkül, mert már mindent azon keresztül kell elintézni.

Dorah 2012.07.12. 10:52:40

@Spawn85: a 10 év alatt a facebookra, twittere gondoltam elsősorban, meg a blogokra(tumblr-oldalakra) :)))
mondjuk iwiw és myvip azt hiszem már volt akkoriban...:)

ez igaz, anyukámnak felnőtt fejjel kellett beiratkoznia sz.gépes tanfolyamra, különben a munkáját napi szinten nem tudta volna elvégezni a továbbiakban....

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.07.12. 11:18:40

Kicsit megtöröm a beszélgetést egy technikai jellegű offal:

Valamivel szélesebbre vettem a hozzászólások helyét és kisebbre a betűméretet, hogy kevésbé legyen verseskötet hangulata a komment résznek.
Csak azért szólok, hogy ne lepődjetek meg. Illetve, ha túl kicsinek találjátok a betűméretet, szóljatok!

Merry 2012.07.12. 14:24:50

Sűrű elnézést a rövidítésekért de ennyi Merlin után sem vagyok angolul a topon és még mindig nem tudom tisztességesen leírni a színészek nevét. Azért szánom azokat egy picit akik ilyen nagyon beleélik magukat ebbe.
Lehet hogy van még valami a tarsolyukban Vlavla mellett? Athusia hangja például? Gondolom ő is megnőtt. :)
Amúgy azt nem értettem hogy miért lesz ő Morgana szövetségese? ( korábbi interjúban mondták)Hogy kommunikál vele? Ez a csavar nem tetszik.

Dorah 2012.07.12. 17:19:30

@Merry:
Hirtelen nem rémlik melyik interjúban mondták ezt, hogy Aithusa Morgana szövetségese lesz...
az is elképzelhető, hogy mivel ő hozta vissza az életbe valamiféle "hókuszpókot" átadott neki, és ha Morgana nem is lesz Dragonlady, de talán irányítani tudja őt vmi varázslattal...
mondjuk az Camelotnak régen rossz, mert simán azt mondhatja neki, hogy akkor támad meg a várost.. és az szöges ellentétben állna Killgarrah kijelentésével, hogy a fehér sárkány szerencsét hoz Camelotra..:PPPP

arra viszont emlékszem, hogy a producerek sárkányharcot említettek, szóval ki tudja..
Merlin és Morgana egymásnak ereszti a sárkányokat..:DDD :PP
de eleve Merlin Sárkányúr, ergó nemcsak Kilgarraht tudja "irányítani", hanem Aithusát is, ha oda kerülne a sor...

remélem azért ezekre a sárkányos dolgokra rákérdeznek majd a conon:))

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.07.12. 18:14:04

@Dorah: "remélem azért ezekre a sárkányos dolgokra rákérdeznek majd a conon:))" - és reméljük, hogy Capps & Murphy (Stan&Pan:P) el is árulják majd ..:D mert amilyen homályosan tudnak fogalmazni...:P:D:D

@Balinor: a ctrl & az egérke görgetője segítségével gigameganagyra lehet javítani a betűméretet :D

Dorah 2012.07.12. 19:07:07

@NapShe: reméljük:) max. kibogozzuk, hogy vajon mit értettek azalatt, és mennek majd a teóriák:))))

@Balinor: részemről okés ez a forma, még látom a betűket, és úgyis lehet nagyítani rajtuk,ahogy NapShe említette:)

Fanni95 2012.07.13. 07:30:10

@Dorah: huh ebbe a sárkányos dologba, most jól belementél...:D
az tény, hogy jó kis csavar lehetne belőle, de a sárkányok szerintem nem fognak ennyire az előtérbe kerülni.
De az a csavar, nekem se nagyon tetszik, hogy Aithusa lepaktál Morganával...
süti beállítások módosítása