A Merlin-játékról mesél a készítő

Comic-Con 2012: Interjú Jele Imre fejlesztővel

 2012.07.31. 01:01

Az elmúlt hónapok egyik izgalmas híre volt, hogy a Merlin világa idén túlnő a tévéképernyőn, az angol Bossa Studios ugyanis Merlin-játék fejlesztésén dolgozik, amelyet hamarosan Facebookon játszhatunk. A GeekSyndicate kamerája San Diegóban, az idei Comic-Conon szólaltatta meg a játék magyar származású fejlesztőjét, a Bossa Studios egyik alapítóját, Jele Imrét. Íme az interjú:

Jele elmondta, a Bossa kis cég, amelyet négyen alapítottak másfél évvel ezelőtt. Most azonban már 36-an vannak. Első munkájuk a BAFTA-díjjal kitüntetett Monstermind volt (szintén Facebookra készült), és dolgoznak egy másik játékon is, de fő munkájuk most a Merlin játékváltozata.

Miért pont Merlin-játék?

Az ötlet úgy született, hogy a Monstermind befejezése után több izgalmas elképzelésük közül az egyik egy fantasy-kaland játék elkészítése volt - mondja Jele. Mivel időközben a Merlint készítő Shine TV testvércégévé váltak, nagyszerű lehetőségként adódott, hogy a játékot a fantasy sorozathoz kapcsolva készítsék el. Most közvetlenül a tévésorozat alkotóival dolgoznak.

fbgame_development.jpgJele természetesen maga is látta a Merlint, az első három évadot még azelőtt, hogy tudta volna, valamikor játékot fog készíteni hozzá. Mint mondja, a sorozat első két évada könnyed szórakozás, a harmadik viszont már egyenesen menő, a negyedik évad pedig még annál is jobb.
Úgy látszik, tényleg látta. ;)

És miért pont Facebookon?

A szakember 15 éve fejleszt játékokat, és ezalatt nagyon sok platformra fejlesztett már. A mostani választásuk azért esett a Facebookra, mert az online játékok - és különösen a Facebook-játékok - területén hatalmas fejlődés tapasztalható. A Facebook ma már komplett játékplatformnak tekinthető, amelyen teljes körű játékélményt lehet létrehozni - meséli.
Másrészt céljuk volt, hogy bárki azonnal bekapcsolódhasson a játékba. Nem kell megvásárolni hozzá sem egy konzolt, sem egy játékot; akinek van számítógépe és internete, csak elindítja a böngészőt, és máris tud majd játszani. Úgy véli, ilyen módon hatalmas közönsége lehet a Merlin-játéknak.

fbgame_merlin_artur.jpg

A látványvilágról

Amikor a munkafolyamat kezdetén leültek a sorozat producer párosával, hogy bemutassák nekik a terveiket, néhány rajzzal illusztrálva rögtön felvetették, hogy a játék látványvilága legyen olyan, mint amilyennek a sorozat animációs változatát lehetne elképzelni. Ez az ötlet nagyon megtetszett a producereknek.
Mivel a Merlin egy varázslattal teli fantasy-kaland sorozat, Jele úgy véli, a játéknál kár lett volna élethű realisztikusságot erőltetni. Nem a világ durvasága dominál, a hangsúly a tündérmesén van, és ehhez sokkal jobban illik a rajzfilmes karakterábrázolás.
Az első látványtervek óta eltelt munkafolyamatban azonban sokat finomodtak a karakterek is.

Ismerős világ, új kalandok

A fejlesztő szakember elárulta, hogy a játékban mindenki egy új hőst személyesít majd meg, aki Merlinhez hasonlóan érkezik Camelotba. A karakterünket - külsejét és tulajdonságait - mi magunk tervezhetjük meg. Camelotban aztán találkozunk majd az ismert szereplőkkel is. A játékosokra mindenféle kalandok és próbatételek várnak, amelyek sokszor a sorozat szereplőihez kötődnek. A kalandok során folyamatosan fejlődik a szereplőnk, így idővel hétköznapi karakterből a Merlin világának fontos alakjává válunk.

fbgame_merlin_artur2.jpg

A játék első "évada", amit első körben kiadnak, a mi karakterünkre és a sorozat főszereplőivel való kapcsolatára koncentrál. Később aztán nagyobb szabású eseményeknek lehetünk részesei.

Fontos, hogy a játékban nem a tévésorozatot játszhatjuk újra, hanem az kifejezetten a sorozat kiegészítése lesz, viszont a játék cselekménye olykor kapcsolódik majd egy-egy epizód eseményeihez, szereplőihez. Olyan szereplőkkel találkozhatunk újra, akik felbukkantak a sorozatban, de azóta nem hallottunk róluk. Most megtudhatjuk, mi történt velük azóta. Így válik a játék a sorozat világának fontos kiegészítésévé.

Jele elmondta, a Merlin világa nagyon összetett, ahol rengeteg történetet el lehet mesélni nem csupán a fő-, hanem a mellékszereplőkről is. Remek lehetőség a készítőknek, hogy a közönség számára ismerős karaktereknek adhatnak háttértörténetet, de a sorozat alkotóinak is voltak olyan ötletei, amelyek a tévés epizódokba nem kerültek be.

Imre elárulta, hogy személy szerint Gwen karakterén szeretett leginkább dolgozni. Angel Coulbyt nagyon tehetséges színésznőnek tartja, és véleménye szerint Gwen történetével a legkönnyebb azonosulnunk. Míg Merlinnek varázsereje van, Artúr egy király fia, Gwen viszont pont olyan, mint mi. Egyszerű, hétköznapi szereplőként kezdi, később azonban a királyság fontos alakjává válik.

fbgame_morgana.jpg

A csapat egyéb terveiről elmondta, hogy egy másik, kisebb kaliberű játékot is szeretnének megjelentetni októberben, de most minden figyelmük a Merlinre irányul, amely hatalmas felelősséget ró a csapat vállára. Sem a sorozat alkotóinak, sem a rajongóknak nem szeretnének csalódást okozni.

Mint nyilatkozatából megtudjuk, életében először járt a Comic-Conon, ahol Firefly-rajongóként nagyon tetszettek neki a sorozathoz kapcsolódó relikviák, ám alapvetően a nagy geek találkozó hangulatát élvezte.

Végül a Merlin-játék megjelenésének menetrendjéről elmondta: most kezdik el meghívni az embereket a zárt béta tesztre. A játék még nincs készen, de meg akarják mutatni a rajongóknak, hogy legyen lehetőségük elmondani, mi az, ami tetszik nekik, mi az, ami rossz.
Az igazi indulás az ötödik évaddal egy időben, október környékén várható, de végleges dátum még nincs. A játék azonban a megjelenés után is folyamatosan fog bővülni, fejlődni a játékosok visszajelzései alapján.

http://merlingame.com/

Címkék: interjú merchandising

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr84687843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.08.02. 00:56:39

néhány napja azon töröm a buksimat, hogy vajon, mivel magyar a tervezője, számíthatunk e arra, hogy esetleg, talán, remélhetőleg(stb.) magyar nyelvre is le lesz majd fordítva a játék. Vagy már eleve úgy kerül facebook-közelbe, hogy mindenkinek a saját nyelvén, hogy megértsék?:$

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.08.02. 01:32:19

@NapShe: A választ nem tudom, de az biztos, hogy ha le lesz fordítva, nem azért, mert magyar az egyik készítő. :)

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.08.02. 01:36:08

@Balinor: pedig egész klassz lenne élvezni bizonyos előjogokat:)

Chaya · http://mywebgate.yolasite.com 2012.08.03. 11:23:49

A gonosz Morgana-kép nagyon tetszik.;)
süti beállítások módosítása