Mikor kezdődik az 5. évad?

Kiegészítve!

 2012.08.29. 15:57

bbc.jpgTermészetesen ősszel. Mármint Nagy-Britanniában; nálunk csak jövőre. De vajon az ősz melyik szombatján tér vissza a sorozat az ötödik évaddal? Egy biztos, erről egyedül a BBC dönt, és a pontos dátumot nagyjából tíz nappal a premier előtt fogja elárulni, vagyis még hetekig nem.

Tulajdonképpen két dátum kivételével minden mást kizárhatunk. Ez a kettő pedig szeptember 29. és október 6. De miért épp ezek, és mi szól egyik, illetve másik mellett? Gondolkodjunk együtt!

Szeptember 29.?

Hiába nincs hivatalos dátum, már március óta viszonylag magabiztosan számolok azzal, hogy szeptember 29-én tér vissza a fantasy sorozat. Nincs ebben semmi mágia, a Merlin új évada általában ez idő tájt kezdődik, és karácsony előtt ér véget. (Tavaly pontosan karácsonykor volt a finálé, mivel december 24. szombatra esett.) Elég tehát a naptárra néznünk, és keresnünk karácsony előtt 13 szombatot, így ki is jön, hogy az ötödik évadnak szeptember 29-én illene kezdődnie.
Sejtésemet tovább erősítette, amikor kiderült, hogy a BBC másik szombati sorozata, a Doctor Who csak öt epizóddal tér vissza idén, így nem hogy nem ütközik a Merlin évadával, hanem pont ki tudja tölteni a szeptember 29. előtti öt szombatot.
Csakhogy a Doctor Who augusztus 25. helyett szeptember 1-jén kezdődik, így szeptember 29-én még éppen képernyőn lesz.

Október 6.?

scd2012.jpgRáadásul nem csak a Doctor Who új élvada csúszik egy hetet az előzetes várakozásokhoz képest, hanem a jelek szerint a Szombat esti láz brit megfelelője, a Strictly Come Dancing című műsor is, amely évek óta a Merlinnel párba állítva képezi a BBC őszi szombat estéinek biztos pontját. A táncolós reality idei évadának bemutatkozó adását szeptember 12-én veszik fel közönség előtt, így 15-én kerülhet adásba. Szakértők (értsd: a műsorról mindent tudó rajongók) véleménye szerint az éles táncverseny három héttel ezután, vagyis október 6-án veheti kezdetét.
Következik-e ebből, hogy a műsor állandó táncpartnere, Merlin is október 6-án lép parkettre? Következhet, ám akkor felmerül a kérdés: hogy fér el 13 Merlin-epizód 12 hétvégén? A probléma, persze, nem lenne megoldhatatlan, hiszen az ötödik évad nyitánya és fináléja idén is dupla epizódnak ígérkezik, vagyis lenne értelme annak, ha a BBC akár az évadnyitó, akár az évadzáró két részét egy szombaton vetítené. Bár erre eddig nem volt példa. De ha már az eddigi gyakorlattól eltérünk, az sem kizárt, hogy az utolsó epizód a két ünnep közötti szombaton kerül képernyőre, vagy - akárcsak tavaly - karácsony este, annak ellenére, hogy az idén nem szombatra esik.

Mindent egybevetve nekem szimpatikus lenne az október 6-i kezdés, de legvalószínűbbnek mégiscsak azt gondolom, hogy egy hónap múlva, szeptember 29-én tér vissza a Merlin, a tavalyi évhez hasonlóan a Doctor Who utolsó részének felvezetésével.

Akárhogy is, már csak kevesebb mint negyven nap van hátra az ötödik évad érkezéséig.

Kiegészítés: Sara Hamill, az ötödik évad producere azt írta Twitteren, még nincs végleges dátum. Majd ennyit még hozzátett: "It will be epic..."

Kiegészítés #2: A BBC szeptember közepén megjelentette a szeptember 29-i hét műsorrendjét, amelyben a Merlin nem szerepel, tehát ez az időpont immár kizárható. Október 6. lesz a nyerő dátum. ;)

Címkék: 5. évad vetítési infó

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr964739709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.08.30. 01:49:37

A "szakértők", egen :D

Hu, én nagyon tudnám értékelni, ha mondjuk a dupla évadnyitó egy estén lemenne, annyira Merlin hiányom van már, hogy másfél óra se biztos, hogy helyrehozná a lelkiállapotomat, 3/4 meg biztosan nem :P De már nem olyan sokat kell várnunk! Köszi az együttgondolkodást, Balinor ;)

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.08.30. 15:28:57

@Caretha: Hát igen, van, hogy a rajongók a legnagyobb szakértők. :)

Úgy tűnik, még a BBC is gondolkodik, hogy melyik időpontot válassza. De biztos vagyok benne, hogy a fenti kettőből fog választani.

Fanni95 2012.08.30. 17:28:21

ha már ennyit kibírtunk semmiség plusz 7 nap semmiség lesz :D
úú nagyon örülnék ha rögtön egy dupla részekkel kezdenének:D az előző 2 évadban is nagyon jók voltak.

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.08.30. 18:57:00

@Fanni95: Szerintem is izgalmas lenne egy "egészestés" Merlin premier. :)

Maxxximus 2012.08.30. 19:51:33

Bár szorosan nem ide tartozik, de ide írok.
Láttátok az AXN előzetesét a 4. évadhoz??
Én most láttam először, de szerintem tök jó lett!!
Holnap vége...... Sajnálom!!!

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.08.30. 22:16:22

@Maxxximus: Én elcsíptem egyszer, ha ugyanarra gondolunk. Valami olyasmi a szövege, hogy van ilyen és olyan hatalom, de az a hatalom, ami szeretetre épül, mindig győz. Ezt láttad te is?

Még egy rész hátra van, de meg kell mondjam, még soha nem voltam olyan elégedett a szinkronnal, mint idén. Minden új hang talált, és a fordítás is kifejezetten tetszik.

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.08.30. 23:22:47

@Maxxximus: én is láttam (már jó párszor) az AXN-es előzetest, és ma végre rájöttem, miért is olyan furcsa számomra:
a tavalyival ellentétben, amikor ha jól dereng, akkor a BBC-s előzetest adták be, magyar felirattal, idén egyik szereplő sem szólal meg.
@Balinor: tudtommal csak ez az egy előzetes van :)

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.08.31. 00:41:17

@NapShe: Tavaly is saját előzetest csinált az AXN, méghozzá szuper jót! Ez volt az: youtu.be/8K5qE6K9e1I

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.08.31. 00:43:46

@Balinor: óóó tényleg :) ejj de régen volt :)

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.08.31. 14:09:03

@Balinor: igen, miután a videó linkjét elküldted, már leesett..:)

siu 2012.09.04. 17:23:14

@Balinor: Teljesen egyet értek :)

Maxxximus 2012.09.04. 19:13:22

Az utolsó részek szinkronja hogy tetszett nektek?

siu 2012.09.04. 21:18:13

@Maxxximus: Én mióta lement csak magyarul nézem :)
Merlin - Arthur párbeszédek szuperek voltak, a barlangos részt annyira jól megoldották a színészeink hogy nagyon :)))
A kard kihúzás körüli dráma minden féle értelemben átjött.Zoltánnak ás Álmosnak is nagy nagy köszi ezért :)
Trisztán volt nekem egy kicsit fura de késöbb már nem. Agrivene - Merlin összecsapás is nagyon ütős volt! Mihályi Győző mintha elejétől benne lett volna a sorozatban :)
Gwein is tetszett bár még nem szoktam meg teljesen, az uj hangját , de ez inkább, talán csak a váltás miatt van nem azért mert nem tetszik :)Jövő évadban már lehet hogy fel sem tűnik :)

siu 2012.09.04. 21:26:05

Gwaine és Agravaine természetesen csak gyorsan jár a kezem :( Bocsi

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.09.05. 00:51:31

@Maxxximus: Tegnap éjjel pont elkezdtem fogalmazni fejben egy kis szinkron értékelőt. Most gyorsan le is írtam:
bbcmerlin.blog.hu/2012/09/05/szinkron_ertekelo_merlin_4_evad

:)
süti beállítások módosítása