Az évadnyitó epizód egyik csúcspontja Mordred színre lépése volt, akit a fiatal walesi színész, Alex Vlahos alakít az ötödik évadban. A közelgő második rész előtt vele készített interjút a Digital Spy.

s5promo_mordred_1.jpg

Épp csak láthattuk a bemutatkozásodat Modredként - mit tudsz elárulni abból, amit a folytatásban várhatunk tőle?

A nagy leleplezés már megtörtént - szerintem mindenki tisztában volt vele, hogy Mordred vissza fog jönni, és remélem, hogy végül is mindenkinek tetszett a függőben hagyott befejezés. Mostantól Mordred küldetése kerül a középpontba, mert egy ideje már kutat Morgana után - még nem találta meg, ezért épp azon van, hogy eljusson hozzá, amikor belebotlik Artúrba és Merlinbe az első epizód végén.

Merlin és Artúr fogságban van, Mordred pedig a skót haramia, Ragnor oldalán rabszolgaként hurcolja őket Morganához. Ez tehát a felállás a második rész elején, amely havas tájon játszódik, mivelhogy Ismerébe tartunk... de nyilván nem megy minden a terv szerint. Soha semmi nem ilyen egyszerű, máskülönben az évad véget is érne a második résszel!

Ám Mordred végül eléri a célját. Végre találkozik Morganával, akit utoljára a második évadban látott - nyolc évvel ezelőtt, ha a történet szerint számoljuk.

Izgatott vagy, amiért a nézők ezen a héten még többet láthatnak Mordredből?

Igen, a második epizód miatt izgatottabb vagyok, mert abban többet szerepelek! Furcsa módon az első epizódban az a bizonyos látomás és a függőben hagyott befejezés volt minden szereplésem, de a reakaciók igazán pozitívak voltak, ezért nagyon várom már a második részt.

Elárulom, hogy csodás tájak és fantasztikus jelenetek következnek; Colinnal talán három jelenetünk is van kettesben, amelyekben Emrysről beszélgetünk, és előkerül minden, ami a varázslattal kapcsolatos. Remélhetőleg jó lesz megnézni.

Hogyan találkoztál először a Merlinnel, és menyire ismerted a sorozatot, mielőtt csatlakoztál a szereplőgárdához?

Természetesen ismertem, hiszen nagyon sikeres tévésorozatról van szó. Azt hiszem, az első részt a feléig láttam, amikor először adták a tévében, aztán kikoptam - de nem a sorozat miatt, szerintem egyszerűen csak nem akartam otthon maradni szombat este.

Azt hiszem, láttam a harmadik évad befejezését - az utolsó két epizódot Emilia Foxszal és Tom Ellisszel -, aztán a negyedik évadot már végignéztem. Szerintem addigra a sorozat rájött, hogy mi akar lenni. A második évadot nem láttam, de sokan mondják, hogy nem értették, akár a műfajt, akár a vetítés időpontját.

Amikor a harmadik évad végét láttam, meglepett, hogy mennyire másképp néz ki, mert az első évadra úgy emlékeztem, mint valami nagyon színes dologra - minden jelenet napfényben játszódott és a kastélyban, minden világosnak tűnt, és igazán komor történetekre sem emlékszem. Mire a harmadik évad végén bekapcsolódtam, mindez hatalmasat változott, és lenyűgözött.

Aztán jött a telefonhívás az ügynökömtől, aki elmondta, hogy mag akarnak nézni Mordred szerepére. Emlékszem a meghallgatásomra, ahogy ott álltam, és a hajamat bámulták, azon tanakodva: "Ezzel meg mit kezdjünk?" Akkor épp rövidre voltam borotválva, és azon aggódtam, hogy a hajam miatt fogom elveszteni a munkát!

De aztán behívtak jelmezpróbára, majd sminkpróbára... és akkora volt a pörgés, hogy nem volt időm ezen agyalni, és ez valószínűleg így volt jó. Levegőt venni is alig volt időm. Aztán találkoztam szinte mindenkivel... Ott ültem Colin mellett és Richard Wilson mellett, arra gondolva, hogy ez azért nem semmi. Valahogy így kezdődött a dolog.

Na de mi történt a hajaddal? Megnövesztetted, vagy parókát kaptál?

A második részben egy fejkendőt viselek - aztán volt néhány hétnyi szünetem a forgatáson, és a végére megnőtt a hajam. Mire elérünk a negyedik, ötödik, hatodik részhez, már a saját hajamat lehet látni. Szóval a forgatás menetét úgy alakították, ahogy a rövid hajam megkívánta, ami nagyon kedves volt tőlük.

De nem lehet észrevenni, és a jeleneteket nem is sorrendben forgatjuk. Az első rész zárójelenetét is a forgatás indulása után három hónappal vettük fel, mert megvárták, míg visszanő a hajam, és úgy nézek ki, mint Mordred. Az 5. rész forgatásának közepén jártunk, amikor felvettük azt a zárójelenetet.

Ez színészi szempontból is szerencsésebb volt, mert addigra nagyjából az évad egyharmadát leforgattuk, és jobban értettem, hogy ki is valójában Mordred. Azt hiszem, ugyanezt csinálták Matt Smithszel, a Tizenegyedik órát, az első Doctor Who-epizódját valamikor a forgatás felénél vették fel.

s5promo_mordred_400x600.jpg

Amikor eldöntötted, hogy milyen Mordred szeretnél lenni, mennyire vetted figyelembe Asa Butterfield korábbi alakítását?

Egek, nagyon is! Annyira... talán túlságosan is. Nagy nyomás alá helyeztem magam. Ezzel azt akarom mondani, hogy a nyomás nem a producerek, Johnny Capps vagy Julian Murphy részéről jött, nem is az évad bármelyik rendezője részéről, szóval sosem föntről, hanem saját magamtól.

Rengeteget néztem Asa munkáját. Megnéztem Youtube-on minden videót, amit csak találtam, ahogy Mordredet játssza. Olyan szemmel néztem, hogy ez az a munka, amit át kell majd vennem. A színházban például, ha beugrunk valakinek a helyére, le kell másolni őt - nyilván egy másik színészről van szó, de meg kell felelni a másik személy tulajdonságainak, hogy ne zavarjuk meg a többi színészt. Szerintem ez jó párhuzam - én most beugrottam Asa helyére.

Mordred a sorozat gonosztevője, de vajon színészként kell-e vele szimpatizálnod?

Hát persze, hogy kell. Vitatom azt is, hogy hívhatjuk-e gonosztevőnek - akárcsak Morgana esetében. Morgana valóban gonosztevő, vagy csupán harcol valamiért, amit igazán szeretne elérni? Nem könnyű, mert az emberek azt mondják, én játszom a gonosztevőt, "ó, te vagy Mordred, te vagy az új gazfickó", de úgy játszom a sorozatban, ahogy bárki mást játszanék, akár jó, akár gonosz.

Valóban fontos hinni abban, amit a karakterünk akar, ezért hinnem kellett abban, amit Mordred akar - azt akarja, amit Morgana is, csakhogy más szinten. Morgana azért gyilkol évek óta könyörtelenül, mert meg akarja szerezni a trónt, ami őt illetné meg, és mert azt akarja, hogy szabadon élhessen a varázserejével. Szerintem Mordred is azt akarja, hogy szabadon lehessen használni a mágiát, persze, hogy ezt akarja, a különbség ott van, hogy ő másképp küzd ezért.

Sokat beszélgetsz a Merlin-rajongókkal? Tudom, hogy fent vagy Twitteren, és ez egy igen elkötelezett rajongótábor...

Igazad van, a rajongók meglehetősen elkötelezettek. Ha egy színész felteszi magát egy közösségi oldalra, mint amilyen a Twitter, el kell viselnie a jót és a rosszat is. Egy ilyen fiók lehetővé teszi, hogy a legkülönfélébb emberek közvetlenül elérjenek. Az már más kérdés, hogy el is olvasom-e, de tudják, hogy az üzeneteik egyenesen a telefonomra érkeznek. Ugyanúgy ki vagyok téve a kritikáknak, mint a pozitívumoknak.

Kezdetben elég sok kritikát kaptam, mert az emberek nem tudták, ki vagyok... teljes joggal. Az első epizódra várva nagyon izgultam, és amikor lement, nagyon megkönnyebbültem - a reakciók, amik közvetlenül utána érkeztek, felszabadítottak a hatalmas teher alól, ami odáig nyomta a vállamat.

Ezért nagyszerű dolog a Twitter, mert az emberek azonnal el tudják mondani, hogy mit gondolnak. Úgy gondolom, hogy a reakciók 100%-ban jók voltak, és ettől azt érezhettem, hogy "oké, legalább már tudom, hogy jó nyomon járok."

Két hetünk maradt a Merlin ötödik évadának forgatásából, és jó tudni, hogy szeretik azt, amit csinálok - olyan ez, mintha képletesen megveregette volna a vállam egy képzeletbeli forrás - a Twitterátus, a Merliniek, ahogy én hívom őket! Amikor az epizód lement szombaton, csupa jó visszajelzést kaptam. Szerencsés vagyok, mert a rajongók nagyon szigorúak - ha elszúrom, tudni fogok róla. Szerintem ha nem tetszettem volna nekik, megmondták volna.

Tiszta őrület, hiszen az első részben az epizód 45 percéből másfél percet szerepelek, de jön a második rész, amiben szinte végig jelen vagyok. Remélem, hogy a reakciók nem változnak.

Ez az egész őszinte izgalommal tölt el engem, azt hiszem azért, mert még új vagyok, és mindent izgalmasnak találok. Nagyon boldog és hálás vagyok, amiért megkaptam a lehetőséget, hogy egy olyan karaktert játsszak, aki a sorozat és a legenda szempontjából is fontos.

Címkék: interjú 5. évad alex vlahos

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr934833845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.10.12. 15:53:49

KÖSZÖNET a fordításért, Sir Balinor!:)
mit is mondhatnék még? A szívemhez nőtt ez a srác :)

Zoe86 2012.10.12. 17:03:05

OH Balinor!!

annyira jó volt ezt olvasni!
és annyira hihetetlenül érdekes hogy ELJUT HOZZÁJUK!hogy TÉNYLEG érdekli őket amiket írunk!!
persze hogy tetszett, MORDRED!! ALEX VLAHOS meg egy végtelen szimpatikus színész.
és örülök hogyha a "válláról levehettem" egy gramm terhet én is :)
nekem Ő a kezdetektől nagyon szimpatikus és emberi és közvetlen!

Ijesztő néha a net világa, de enélkül nem lehetnénk ilyen szoros kötelékben mi sem!

( "különleges kötelék van köztünk")

virtuális Merlincsalád! nem?
itt Nálad kezdődik, aztán a fórum,facebook, a twitter.. tényleg.. néha beleborzongok abba hogy milyen lehetőségei és akár következményei is vannak, ha valamit leírok, leírunk!

ezért kell felelősen gondolkozni itt is!

és akkor még Alex Vlahosnak is tudunk egy jó napot szerezni innen Magyarországról!!

Alig várom a holnapi folytatást :)

aztán majd megnyugtatom:) hogy tehetséges abban a "szakmában" amit választott..
végülis..kinek ne esne ez jól??

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.10.12. 19:27:38

Szerintem tolmácsolhatod mindannyiunk nevében ;) (én nem vagyok fent twitteren) Olyan jó, hogy megkapja az elismerést :) Hajrá tovább, Alex! :) (ez a hajas dolog meg irtó aranyos volt XD) Köszönjük, Balinor!
süti beállítások módosítása