Bradley: Nemet mondtam a hatodik évadra

De egy mozifilm elől nem zárkózik el

 2012.12.03. 21:01

Kedvenc Artúr Pendragonunk, Bradley James adott becsülendően őszinte interjút a DigitalSpynak. Íme a magyar fordítás:

rt_bradley.jpg

Mióta tudod, hogy a Merlin idén befejeződik?

Jó ideje tudom már, nagyrészt azért, mert tudatában voltam, hogy én nem szeretnék tovább menni az ötödik évadnál, és azt hiszem, a sorozat készítői eldöntötték, hogy másik szereplőgárdával nem akarják csinálni.
Szóval jó ideje tudom már, hogy én nem leszek benne, de nyilván hazudnom kellett és... egy ideig valamelyest mellébeszélnem.

Tehát a szereplők döntése volt, hogy ne legyen folytatás?

Megkérdezték, hogy szeretnénk-e hatodik évadot, de a fejemben mindig az volt, hogy eljutottunk, ameddig eljuthattunk - túl vagyunk öt évadon -, és én mindig úgy voltam, hogy a csúcson akarok kiszállni. Szerintem ezt elértük idén.

Mit tudsz elárulni a kétrészes évadzáróról?

Nem mondhatok semmit, de tényleg - meg kell nézni! Azt azonban elmondhatom, hogy elégedett vagyok vele. Még nem láttam, de miután elolvastam és leforgattunk meg minden, úgy gondoltam, igen, ez megfelelő módja, hogy befejezzük a sorozatot. Ez minden, amit elárulhatok... én elégedett vagyok vele.

Megrendítő volt az utolsó forgatókönyvet olvasni és az utolsó jeleneteket forgatni?

Ez majdnem olyan, mintha elárulnám, mi fog történni! Megrendítő volt abban a tekintetben, hogy elbúcsúzunk a stábtól, mert számos stábtaggal dolgoztunk együtt hosszú ideig, és összeszoktunk egy nagy családdá.
Az a tény, hogy mindazok, akikkel együtt töltötted a napjaidat az év nyolc hónapjában többé nem alkotnak egy közösséget... talán ez volt a legmegrendítőbb dolog.

Alexander Vlahos az utolsó évadra érkezett Mordred szerepében. Milyen volt vele dolgozni?

Szerintem nagyon jól sikerült beilleszkednie. Az volt a nehézség, hogy mi már szorosan összeszokott csapatot alkottunk, különösképp a lovagokkal, akik pár éve már velünk voltak, ami alatt kialakult köztünk a kötelék. Alexnek ebbe kellett csöppennie és beilleszkednie, ami szerintem nagyon jól sikerült neki...

Ugyanakkor a karakterében mindig megvolt az az elem, ami alapján a közönség nem tudja biztosan, hogy mi a helyzet Mordreddel - afféle külvárosi figura. És szerintem ez Alexre és a sorozatnál töltött idejére is igaz, mert nagyon nehéz egy szorosan összeszokott csapatba bekerülni. De nagyon kedvelem azt, amit eddig csinált - nagyon jól felvette Mordred sztoriját, és a legtöbbet hozta ki ebből a nagyszerű lehetőségből.

509_artur.jpg

Gwen és Artúr kapcsolata is váratlan fordulatot vett ebben az évadban, amikor átállt a sötét oldalra. Élvezetes volt eljátszani ezt a sztorit?

Igen... de úgy vélem, Guinevere mindig kapott valami menekülőutat. Nem tudom, nem lehetett volna-e messzebbre merészkedni ezúttal. Volt egy momentum tavaly, amikor Gwen megcsókolta Lancelotot, majd úgy döntöttek, bedobnak egy mágikus karkötőt, hogy minden rendben legyen...
Ez viszonylag későn került a forgatókönyvbe, mivel tartottak tőle, hogy démonizálnák a karakterét. Úgy éreztem, ennél mehettek volna tovább.

Jobban tetszett volna, ha Gwen valóban átáll ebben az évadban, és nem csak a mágia művéről van szó?

Igen, az sokkal érdekesebb lett volna szerintem. De azt hiszem, nem lehet egy egész évadot erre szánni, és ez valószínűleg többet igényelt volna, mint az a három epizód, amit erre a sztorira szántak.

509_gwen_artur.jpg

Artúr apja, Uther (Anthony Head) is visszatért ebben az évadban. Élvezet volt véget vetni az ő kapcsolatuknak?

Szerintem a kapcsolat Utherrel már a negyedik évadban véget ért, és ez inkább... nem akarom azt mondani, hogy toldalék - ez egy külön egység volt. Szerintem a kapcsolatuk eljutott a végkifejletig, és ez az epizód inkább a közönségnek szólt, hogy megmutassuk, Uther mégiscsak zsarnok, és hogy még a halál után is egy házsártos öregember!

Kettejük apa-fiú viszonya meglehetősen keserűen zárult. Arra számítottál, hogy Artúr és Uther kapcsolata boldog befejezést kap?

Szerintem érdekesebb az, ahogy végül alakult. Úgy vélem, Utherrel mint karakterrel mindig ott volt a veszély, hogy szerethető gonosszá válik. Szerintem jó, hogy ettől elkanyarodtunk. Úgy gondolom, túl kényelmes lett volna azt mondani, gonosz volt, de már minden rendben vele. Örülök neki, hogy eltávolodtak ettől.

Azt mondtad, hogy csak öt évadot akartál csinálni a Merlinből, ugyanakkor szó van egy filmtrilógiáról. Eljátszanád Artúrt a mozivásznon is, vagy egyértelműen utoljára játszottad ezt a szerepet?

Soha nem mondhatjuk, hogy soha. Egy ilyen helyzetben, ha valaki előáll egy forgatókönyvvel, ami igazán izgalmas számomra, nagyon nehéz lenne nemet mondani. De meg kellene legyen a megfelelő oka.
Maradhattunk volna még, csinálhattunk volna egy hatodik évadot és egy csomó pénzt... de nem lett volna helyes. Nem hiszem, hogy ennek kell lennie a célnak az életünkben - jó dolgokat kell létrehozni, amik szórakoztatják az embereket, és nem vagyok benne biztos, hogy egy hatodik évad ezt tette volna.
Ha csinálnánk egy filmet, ezt a célt kellene szolgálnia - legyen érdemes megcsinálni. Úgyhogy, azt mondom... meglátjuk.

504_bts_bradley_napszemuveg.jpg

A Merlinnek hatalmas és elkötelezett rajongótábora van. Most, hogy az évad lassan véget ér, van utolsó üzeneted a sorozat rajongói számára?

Szerintem azt meg kellene tartanom addig, amíg az évad tényleg véget ér. Mielőtt utolsó üzeneteket mondunk, várjuk meg, míg megnézik - még négy epizód van hátra, és az általános "köszönet a támogatásért... bla-bla-bla" szövegen kívül először szeretném látni, hogy sülnek el az utolsó részek, csak utána köszönök el.

Ezek szerint nincs határozott érzésed, hogy mi lesz a rajongók reakciója az utolsó részekre?

Szerintem ez ennek a sorozatnak az egyik érdekessége - mindig más megközelítésben adtuk elő a történetet, és szerintem voltak meglepetései ennek az évadnak, amik jót tettek a sorozatnak, mert izgalomban tartották a közönséget.
Szerintem az utolsó négy epizód is bizonyítja ezt. Távol álljon tőlem, hogy túl sokat eláruljak a történésekből, de a meglepetések folytatódnak.

Mik a terveid most, hogy a Merlinnek vége?

Az a tervem, hogy megfelelő karácsonyi ajándékot találok az anyukámnak, ami minden évben kivételesen nehéz feladat! És szeretném jól tölteni a karácsony előtti időszakot, ennél távolabb nem látom a jövőmet.
De kíváncsian várom. Most nagyszerű helyzetben vagyok, és várakozással tekintek elébe, bármilyen kihívás is lesz a következő.

Címkék: interjú 6. évad 5. évad bradley james

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr214945912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.12.03. 21:29:15

Köszönjük, Sir Balinor!
BJ-nek meg csak annyit üzennék, hogy LONG LIVE THE ONCE & FUTURE KING! <3 :)

Merry 2012.12.03. 22:27:21

Köszi Balinor.
Szerintem Bradley James nyilatkozataiból már szeptember óta lehet érezni hogy ő nem akarja folytatni. Én legalábbis így éreztem.

Millagro 2012.12.04. 15:54:27

Már lehetett tudni, hogy kicsit besokallt az artúrkodástól. Napi 10-12 órát forgatni, méghozzá láncingben, idővel kifacsarja az embert; meg gondolom, vágyik a változatosságra.

ajna27 2012.12.05. 14:49:15

szerintem kicsit abból is elege volt, hogy Arthurt, ilyen "szőkének" ábrázolták, aki semmit nem vesz észre a körülötte lévő dolgokból, én kb azt érzem, az interjúból, hogy nem tetszett neki amerre viszik az írok az egész sztorit, és abban hogy eltolják, nem akart részt venni. Fontosabb volt neki az hogy amit kiad a "kezéből" szerethető, és jó legyen. Ez fontosabb volt neki, mint az hogy még egy évig legyen biztos meló, és biztos pénz. Nagyon tisztelem ezért a hozzáállásért, és mert fel meri vállalni, hogy így döntött, még ha tudja is, hogy ettől sokak szemében esetleg népszerűtlenné válik. Számomra csak még szimpatikusabbá válik (de mint tudjuk én elfogult vagyok :D)

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.12.05. 18:15:45

Köszönjük Balinornak a fordítást, és köszönjük Bradleynek, hogy.. nos, hogy Bradley :) Remélem tényleg jó szerepeket fog kapni a jövőben. Bár az igazán jó rendezők észreveszik a "szőke herceg" alatt az igazi tehetséget is, úgyhogy szerintem hamarosan újra láthatjuk majd valami nagy sikerű mozifilmben :) Ahogy Colint és remélhetőleg a lányokat is :)

Spawn85 2012.12.06. 13:44:00

Hmmm...ő elvileg akkor benne lenne a mozifilmben. Colin és Katie nyilatkozataiból viszont nekem az jött le, hogy ők nem.

Érdekes dolog ez a színészet. Ha valaki ugye benne van egy sorozatban, ami hosszú ideig megy, az ugye fix meló neki, ami ebben a szakmában is azért jó dolog. (Nekünk mondták a drámasuliban, hogy egyáltalán nem ritka a színészetben, hogy mondjuk 6 hónapig nincs munkája valakinek. Vagy Noel Clarke is mondta, hogy miután befejezte anno a Doctor Who-t 2006-ban, utána egy teljes évig semmi melója nem volt. Azt az időt töltötte azzal, hogy megírta az Adulthood forgatókönyvét.)

Ugyanakkor mégis sok színész nyilatkozta azt, hogy változatosságra vágyik, és egy idő után unalmassá válik ugyanazt a karaktert eljátszani évről-évre.
Legutóbb a Castle című amerikai sorozat női főszereplője, Stana Katic mondta, hogy neki egyáltalán nem kihívás már egy évben 8 hónapig egyetlen karaktert játszani.
De Michelle Ryan is nyilatkozta nem egyszer, hogy tévésorozatot egyelőre nem akar hosszú távra, mert nem szeretne megint évekig egy karaktert játszani. (Lehet, hogy a Merlin-ben is ezért volt csak 4 részben.)
süti beállítások módosítása