Lehet, hogy már a nyáron újra láthatjuk a képernyőn a Quirke című krimiben, jelenleg azonban A vihar telt házas londoni előadásában alakítja a "légies szellem", Ariel szerepét egykori Merlinünk, Colin Morgan.

colin_globe2.jpg
(fotó: Clara Molden)

Májusban nekem is volt szerencsém megtekinteni a Shakespeare-színművet a londoni Globe színház színpadán, és maradandó élménnyel gazdagodtam. A Globe hangulata fantasztikus, A vihar színpadra állítása pedig szellemes és magával ragadó, akárcsak a színészek alakítása. Nyugodtan állíthatom, hogy a Prosperót játszó Roger Allam és a Calibant alakító James Garnon mellett Colin Morgan akrobatikus elemekkel is színesített játéka nyűgözött le leginkább. Colin a díszlet legváratlanabb pontjain jelenik meg, mászik, repül, csüng és cigánykerekezik, mindezt a Merlinként már megmutatott bájjal.

Az augusztusig látható előadás kapcsán, még a próbafolyamat idején készített vele interjút az angol The Telegraph.

"Ha az ember Shakespeare-t akar játszani, arra ez a legjobb hely" - meséli a lapnak Colin a Globe színház falai közt. "Örökséget hordoz a hely. Amikor először léptem fel a színpadra, igen, az izgalmas volt" - mondja mosolyogva a 27 esztendős színész, akinek természetessége egyből megragadta az interjút jegyző Tom Wickert.
Colin kötött sapkában, jól megrakott hátizsákkal érkezik a színházba szervezett randevúra, és mint az újságíró kiemeli, egyáltalán nem úgy viselkedik, ahogy azt egy főműsoridős tévésztártól várnánk. Elbűvölő és intelligens.

colin_globe1.jpg
(fotó: Clara Molden)

"Valószínűleg az egyik kedvencem a Shakespeare-színművek közül" - vallja A viharról, amely nagyon más, mint a korábbi színpadi munkái. Colin a Vernon God Little főszerepében debütált a színpadon 2007-ben, egyaránt lenyűgözve a közönséget és a kritikusokat. "Eddig többnyire új darabokkal akadt dolgom, én voltam a legelső ember, aki azt a szerepet eljátszotta."
Ezzel szemben Shakespeare-t játszani, saját bevallása szerint, "olyan, mint egy előző élet. Sokszor hangzik el az »interpretáció« szó" a próbafolyamat alatt. "Nem úgy vágtam bele, hogy »ezt és ezt akarom kihozni a szerepből«. Épp ellenkezőleg közelítettem hozzá, azzal a kérdéssel: »Mit akar belőlem kihozni a szerep?« Minden ott van a szövegkönyvben."

Mint mondja, az egyik tényező, ami ehhez a munkához vonzotta, a rendező, Jeremy Herrin személye, ám legalább ilyen izgalmas, hogy a nagyszerű Roger Allam oldalán játszhat a színpadon. "Izgalmasnak találtam, hogy olyasvalakivel dolgozhatom, aki ilyen nagy tapasztalattal bír. Idén erről szól minden munkám - a tanulásról."

colin_vihar1.jpg
(fotó: Shakespeare's Globe)

Colint Merlin szerepében nézők milliói zárták a szívükbe, és ez a szeretet továbbra is elkíséri. Ugyanakkor a szerephez való visszatérésre nem sok esélyt lát. "A Merlin öt év volt az életemből. Minden évét, minden napját élveztem. Fantasztikus volt az ezzel töltött idő. De hazudnék, ha azt mondanám, tovább akartam volna csinálni" - vallja az interjúban. "Nem hiszem, hogy bármilyen szabályt megszegek, ha azt mondom, szerintem ennyi volt." Mint mondja, ha ismét magára öltené a varázsló szerepét, "épp az ellenkezője lenne annak, amit célnak tekintek - nem a projekt maga, hanem a statikusság. A színésznek változatosságra kell törekednie. Kihívásokat kell keresni."

Ugyanakkor rendkívül hálás az elkötelezett rajongótáborának.
"Úgy vágok bele az új projektekbe, hogy ott állnak mellettem a támogatásukkal. Ez csodálatos dolog." Colin hatalmas elismerésnek tartja, hogy a Merlinért januárban átvehette a legjobb drámai alakításnak járó National Television Awards-trófeát. Érdekes és találó a megfogalmazása, miszerint "egy ideig a sorozat maga is egy el nem ismert hős volt. Úgy éreztem, odafönt egy kicsit meglengethetem neki a zászlót."

colin_vihar2.jpg
(fotó: Shakespeare's Globe)

Az NTA-gála azonban ritka kivétel volt számára. Colin nem érzi jól magát a reflektorfényben, és legkevésbé sem érdekli a hírnévvel járó csillogás. "Nem vagyok fenn a közösségi médiában, nem keresem magam a Google-ben. Elég egyszer kipróbálni, hogy rájöjj, jobb, ha soha többé nem teszed." Az interneten csak az emailjet nézi, vagy vásárol, és mint az újságíró fogalmaz, aligha fogjuk részegen találni egy nightclub bejáratánál. "Engem mindig a színészet érdekelt, az alkotás folyamata, és nem az életstílus" - mondja Colin. "Aki Észak-Írországban nőtt fel, akkor, amikor én, annak minden ellene szólt, hogy ilyesmivel foglalkozzon. Én azonban eltökélt voltam."

Legközelebb épp egy Írországban forgatott produkcióban, a Quirke című krimiben tér vissza, méghozzá Gabriel Byrne oldalán. A háromrészes sorozatot (Colin a harmadik epizódban alakítja Jimmy Minor szerepét) valószínűleg már augusztusban képernyőre tűzi a BBC.

colin_vihar3.jpg
(fotó: Shakespeare's Globe)

Addig még néhányszor magára ölti Ariel sminkjét, amikor pedig nem ezt teszi, élvezettel keresgél az adódó szerepek között. "Azok az ajtók, amik korábban megnyíltak, de nem volt lehetőségem belépni rajtuk, mindenképp megvannak még. És van néhány kulcslyuk is, amit megcélozhatok."
De vajon vágyik-e pihenni? Hiszen a színi iskola óta lényegében megállás nélkül dolgozik. "Tudom, ezt sokan mondják, de nem igazán megy nekem, hogy szünetet tartsak. Még mindig ki vagyok éhezve a következő munkára, bármi is legyen az."

Colin néhány hete az ITV This Morning című adásának vendége volt. Ha lemaradtatok volna róla a Facebook-oldalunkon, a beszélgetés felvételét megtekinthetitek az alábbiakban.

Címkék: interjú colin morgan

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr865374568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

siu 2013.06.23. 19:57:32

Balinor! Köszi a fordítást! Ha minden igaz a hétvégén én is láthatom az előadást! Igy még izgalmasabb hogy tudom mit gondol Colin róla! Köszi mégegyszer! Biztos hogy sok szerep vár még rá mert nagyon nagyon tehetséges, ezt senki nem vitathatja egy pillanatra sem!Bármilyen szerepben jó lehet csak!!

Kymy 2013.06.24. 08:32:21

Igazat adok Colin-nak. Nem hagyja, hogy elfelejtsék. Addig üti amíg meleg. Bradley ezt elfelejtette. Addig nyaralgatott, amíg hoppon maradt. Szerintem azért viselkedett olyan furcsán az ausztrál con-on is.Semmi mosoly csak az az unott arckifejezés. Nem tud semmilyen szerepet sem felmutatni. Biztos volt, aki megkérdezte, hogy milyen szerepben látjuk viszont.

siu 2013.06.24. 15:57:23

@Kymy: Nekem inkább olyan szomorúnak tűnik , nem unottnak. De jó lenne valahol megnézni kompletten az egész con-t, hátha több info lejönne.

Kymy 2013.06.24. 20:10:48

@siu: Talán ha szépen megkérjük Balinort, akkor egy kis összefoglalót ír nekünk.

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2013.06.24. 22:09:37

@siu: Érezd jól magad! :)

@Kymy: Kétségtelenül volt már Bradley ennél oldottabb, de azért láttam mosolyogni is a felvételeken. Viszont biztosan ott van a fejében, hogy négyük közül (Bradley, Tom, Rupert, Eoin) egyedül ő nem tud semmit felmutatni a Merlin óta.
Még nem láttam, hogy bárki rákérdezett volna erre Ausztráliában, ami kicsit meglep, mert engem mindenképp ez a kérdés érdekelne leginkább. Talán jövő hétvégén.

siu 2013.06.25. 14:54:02

@Balinor: Köszi :) Közben az is eszembe jutott hogy úgy is nézhetjük a dolgot, hogy Ő az első (mármint Bradley,) a lovagokon kívül, aki ki mert állni a sorozat vége után a rajongók kérdéseinek kerszttüzébe!És azért tőle lehetne egy-két kemény dolgot kérdezni. Ez így viszont nem kis bátorságra vall, ismerve hogy általában mint gondolnak( gondolok) erről a befejezésről. Végül is nem csoda ha meg van szeppenve :) De már én is láttam nevetős képeket is :)

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2013.06.28. 00:18:14

@siu: Én nem hiszem, hogy különösebb bátorság kell ahhoz, hogy az ember találkozzon a rajongóival. Bradleytől megkérdezték, mi a véleménye a befejezésről, és elmondta, hogy tetszett neki. A kínos kérdés inkább az lehetne, hogy miért nem hallunk róla azóta, de a jelek szerint senki nem akart ünneprontó lenni, hogy ezt feltegye.

Bradley szereplésének a kevésbé szép olvasata, hogy nyolc hónap szerepnélküliség után rászorult már egy haknira. Bár azt gondolom, a pénz mellett fontos motiváció lehetett számára az is, hogy négyen utaztak, így ez egy közös buli.

Viszont valami szerepet nagyon össze kéne már szednie, mert nincs annál lehangolóbb, mint ha telik-múlik az idő, és Bradley James még mindig abból él, hogy egykor ő játszotta Artúrt. Biztos vagyok benne, hogy ez épp az ellenkezője annak, mint amit célul tűzött ki magának.

Spawn85 2013.06.28. 18:19:16

Igaza van Colin-nak, én is mindig azt mondom, majd a kriptában pihenünk eleget. :)

Én is láttam májusban A Vihart, tetszett. Majd még lehet egy Colin autogramért lenézek a Globe felé valamikor. (Tőle nem tudtam kérni előadás után, "csak" Roger Allam-tól)

Én Bradley helyzetét sem látom tragikusnak annyira. A színész szakmában előfordul, hogy valakinek hosszabb ideig nincs munkája. (Mindig tanárom jut eszembe, akinek Doctor Who-beli vendégszereplése után 1 évig semmi melója nem volt.)
És van olyan színész is, aki két szerep között szó szerint eltűnik a világ elől, és nem tudni róla semmit, aztán egyszer csak előkerül. :)

Arról nem is beszélve, hogy van színész aki mondjuk 30 éve abból él, hogy egyszer eljátszott egy szerepet.

Egyébként a színész szakmában a tehetség egy dolog, a szerencsének legalább akkora szerepe van, hogy valaki sikeres legyen. (Ezt szintén a drámasuliban mondták nekem) Mert önmagában az, hogy valaki tehetséges, lehet, hogy kevés ahhoz, hogy igazán nagy karriert fusson be, néha egyszerűen jókor és jó helyen kell lenni.

Szóval nincs itt tragédia, most éppen Colin-nak megy jobban a szekér, lehet, hogy pár éve múlva meg fordítva lesz és Bradley-t látjuk majd mindenhol.

Maxxximus 2013.08.29. 18:26:52

Helló!

mai hír: elvileg 2-3 héten belül kezdődik a legújabb évad magyar változatának forgatása ugyanazzal a stábbal, akiknek a 4. évadot is köszönhetjük! :-)

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2013.08.30. 00:56:03

@Maxxximus: Köszi!!! Ennek nagyon-nagyon sokan fognak örülni. Már rengeteg kérdést kaptam, hogy hol késik a szinkronos 5. évad. :)

siu 2013.09.01. 12:06:14

@Maxxximus: De jó ! Nagyon tetszett a 4 évad szinkronja! Ezek szerint akkor idén karácsonyt is végigsírhatom! :) Jó, csak vicceltem :)

Khilgara 2013.09.21. 20:09:58

Tudom nem ide tartozik, de nem tudja valaki megmondani honnan lehet letölteni Merlin 1-4 évadját magyarul?:)
süti beállítások módosítása