Nő, mint a kis gömböc. Mármint a Merlin népszerűsége.
Miután a sorozat negyedik évadja minden korábbinál nézettebbnek bizonyult hazájában, Nagy-Britanniában, Amerikába is emelkedő nézőszámmal tért vissza a széria. Míg a második évad 1,29, a harmadik pedig 1,34 millió nézővel nyitott az amerikai Syfy csatornán, a negyedik évad múlt pénteki premierje már 1,602 millió nézőt ültetett a képernyők elé. Ez közel 20%-os nézőszám növekedés a tavalyi évadnyitóhoz képest.
Persze, mondhatnánk: mi ez az 1,6 millió ahhoz a 7-8 millióhoz képest, ahányan a briteknél követik a sorozatot? A szigetországban csak felvételről ennyien szokták megtekinteni az egyes epizódokat. Ám Amerika televíziós piaca másképp működik, sok csatornával, elaprózott nézőtáborokkal.
Összehasonlításképp ez az 1,6 millió 25%-kal több, mint ahányan a Doctor Who legutóbbi évadnyitóját látták a BBC America műsorán, vagy mint ahány nézővel a Syfy saját gyártású sorozata, a Sanctuary búcsúzott egy héttel korábban, ugyanebben a műsorsávban.
Az amerikai kábelcsatornának tehát aligha lehet kétsége afelől, hogy jó lóra tett, amikor megvásárolta az angolok fantasy sorozatának vetítési jogait. Már a tavalyi széria is a csatorna egyik legerősebb sorozatának bizonyult. Európai produkció nagyon ritkán tud közönséget hódítani a tengerentúlon, a Merlin azonban stabil nézőtábort épített magának, és okkal remélhetjük, hogy ez a tábor tovább gyarapodik a negyedik évaddal.
Kis kiegészítés: Kanadában is nőtt a nézőszám. Míg tavaly 410 ezer nézővel nyitott a sorozat, idén már 454 ezer kanadai néző követte az évadpremiert, amely a sportközvetítéseket leszámítva a szombati nap legnézettebb műsora volt valamennyi kábelcsatornán.