Játék szavak nélkül

 2012.02.17. 23:46

A negyedik évad egyik legjobb epizódjával, a The Secret Sharerrel folytatódik ma este a Merlin legutóbbi szériája a tengerentúlon. Az epizódot Julian Jones forgatókönyve és az ötödik évad forgatását hamarosan megkezdő Justin Molotnikov rendezése mellett a címszereplő alakítása is kiemelkedővé teszi. Utóbbit emeli ki a bigshinyrobot.com cikke:

Colin Morgan Merlin szerepében a dráma és az érzelmek terén új szintre emeli színészi alakítását a The Secret Sharer című epizódban, és ez a teljesítmény a sorozat egyik szülőatyjának és producerének, Johnny Cappsnek a figyelmét sem kerülte el.

"Colin mindig fantasztikus színész volt, és amikor behívtuk a meghallgatásra, látszott, hogy rendkívül sokszínű; amiről tudtuk, hogy alapvető fontosságú lesz a sorozat számára" - meséli Capps. "Colin színészi minőségének az a nagyszerű hozadéka, hogy folyamatosan csiszolunk a dialógusain, mert annyira erős a jelenléte a képernyőn.
Hihetetlen sokat elmond ma már egyetlen pillantásával is. Emiatt amikor a párbeszédeket írjuk, és a történeteket kitaláljuk, sokkal filmszerűbben tudjuk elmesélni Merlin útját, mivel Colinnak nem kell folyton a mondatai révén kifejeznie az érzéseit és a gondolatait. Ezeket pusztán az arcával is képes rendkívül jól kifejezni, így sokkal több érzelmi töltetet adhatunk a történetnek."

Capps fenti szavaihoz kapcsolódik, és nagyon érdekesnek találtam, amit a producerek egy tavalyi interjúban meséltek arról, hogy a Merlin stábja az évek folyamán megtanult egy újfajta filmes nyelvet, ami a televíziózásban kevésbé jellemző: amikor a képek legalább annyit mesélnek a néző számára, mint a párbeszédek. Ehhez a fiatal szereplőgárda színészi fejlődése mellett a negyedik évadban már a 35mm-es filmre való átállás is hozzájárult, amely a színészi játék finom részleteit is képes megmutatni a néző számára. Márpedig, mint tapasztalhatjuk, a Merlinben igazi színészek játszanak, kifejezetten jól.

Címkék: 4. évad colin morgan

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr594126833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.02.18. 11:46:42

:)
ha majd bejelentik a 6.évadot (remélem, így lesz!) a cikk címe lehet Játék Határok Nélkül is :)))
egyébként nagyon bírom Cappst, olyan kis mosolygós fickó :)
és hát igen: Colin az Colin..:)

Spawn85 2012.02.18. 11:55:59

Bizony a jó színész szöveg nélkül is képes jól kifejezni bármit.

Kicsit OFF:
Mi is csináltunk már olyat a suliban, hogy úgy kellett előadni egy jelenetet, hogy nem lehetett beszélni, sőt semmilyen hangot kiadni.
És úgy kellett előadni, hogy a közönség (tehát a csoport azon része, aki nem én vagyok :) ) rájöjjön, hogy mi is akar az a szituáció lenni.
(De a tanárunk szerint jól csináltam. :) )

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.02.18. 13:51:15

@Spawn85: Ez jópofa. A legnehezebb az lehet benne, hogy ne kezdj el hadonászva mutogatni, mintha kínaiaknak magyaráznál. :)

Spawn85 2012.02.18. 18:18:29

Igen, azt a tanár is mondta, hogy lehetőleg ne Activity legyen. :)

Egyébként mindenki vitt valamilyen tárgyat, és azt kellett eljátszani, hogy azt a tárgyat épp abban a pillanatban kaptam valakitől, és azt kellett bemutatni, hogy ezzel a valakivel milyen viszonyban vagyunk. (Ez a tárggyal kapcsolatos reakciókból látszott ugye.)
Én egy bögrét vittem, és azt adtam elő, hogy az új szerelmemtől kaptam ajándékba.
A tanárunk azt mondta, hogy nagyon tetszett neki az a karakter, amit előadtam abban a kb. 2 percben. :)

A másik órán meg szövegből olvastunk fel dialógust. Na, az már kicsit még neccesebb volt, úgy folyamatosan angolul beszélni, meg is akadt a nyelvem itt-ott. :)
(De mondjuk ahhoz képest, hogy szerintem én vagyok talán az egyetlen nem helybeli a csoportunkban, nem volt rossz. :) )
süti beállítások módosítása