Erre tényleg nincs jobb jelző. A Merlin főszereplőjével, Colin Morgannel kedden hallhattak interjút a BBC Radio Shropshire hallgatói. A kérdező Vicki Archer, a műsor házigazdája, akiről egy pillanat alatt kiderül, hogy maga is Merlin-rajongó, valamint egy kisfiú, aki szerintem a saját kisfia.

Az adásról készült felvételt BJsRealm jóvoltából meghallgathatjátok az alábbiakban (érdemes!), alatta pedig olvasható a beszélgetés tejes szövegének fordítása.

A felvétel két részből áll, először a Colinnal készült interjú hallható, aztán a műsorvezetők beszélgetése korábbról, az adás elejéről, amelyben Vicki Archer Colinról és a Merlinről áradozik műsorvezető társának, James Bondnak. (Igen, James Bond az igazi neve...)

Vicki: Merlin. Mi jut eszedbe erről? Egy hosszú ősz szakáll, igaz?
James: Igaz, és egy varázspálca.
Vicki: Hát persze. Nos, más a helyzet, ha a BBC One tévésorozatának rajongója vagy, mert ott a szerepet Colin Morgan játssza, egy huszonhat esztendős, sötét hajú, szeretni való srác Észak-Írországból. Vele beszélgettem nemrég a sorozat egyik gyereknézőjének segítségével. Mivel számos hölgyet elfog a lányos zavar Colin társaságában, megkérdeztem tőle, milyen gyakran éri ilyen élmény?
Colin: Csak amikor mások felhívják rá a figyelmem.
Vicki: Valóban?
Colin: Igen. Szerintem a legtöbben igyekeznek titkolni, úgyhogy számomra nem nyilvánvaló, és csak amikor kimegyünk egy szobából, akkor szokta valaki elmondani: "Te jó ég, ez az illető teljesen odavolt, hogy találkozhatott veled!" Én meg: "Fel sem tűnt nekem."
Vicki: Arra gondoltam, hogy a felnőtteket felejtsük el egy pillanatra, és helyette engedném, hogy a sorozat legkisebb nézője kérdezzen téged. Nem bánod?
Colin: Nem bánom. Jól hangzik.
Vicki: Ez esetben, Colin, bemutatom a sorozat legkisebb nézőjét.
Gyerek: Szeretem a Merlint, mert imádom a lovagokat, a harcot, a kardokat, a pajzsokat, páncélokat, sárkányokat, a sárkány beszédet és a varázslatot!
Colin: (nevet)
Vicki: Látod, nagyon izgatott, hogy találkozhat veled. De van számodra néhány szokatlan kérdése is. Nem bánod?
Colin: Fantasztikus. Persze, jöhet.
Vicki: Oké, nézzük meg, mit tartogat számodra...
Gyerek: Van, amikor elfelejted, hogy Colin vagy, és Merlinnek képzeled magad?
Colin: Néha. Attól függ. Például amikor a nagy várban forgatunk, könnyű elképzelni, hogy abba a világba tartozol. És a sárkányhoz beszélni is félelmetes dolog. Néha el kell felejtened a felnőtt énedet, Merlinnek kell képzelned magad, és hinni a varázslatban.
Vicki: Bárkivel előfordulhat, hogy elképzeli magát Jediként a fotocellás ajtó előtt, nem igaz? Szóval van, amikor úgy érzed, most pirosan fog villanni a szemed?
Colin: Igen. Van, hogy a régi bevásárlóközpontban eljátszom a gondolattal, hogy a szememmel megmozgatom az elektromos ajtót. Néha meg is győzöm magam, hogy tényleg én voltam.
Vicki: Tetszik, hogy ebbe te is beleesel. Ez jó.
Colin: Előttem van, ahogy te állsz egy ilyen ajtó előtt a hangeffektussal együtt nyitva az ajtót.
Vicki: Naná! Jedi vagyok. Velem van az erő. Nos, a helyzet az, hogy a legkisebb néző szorosan figyelemmel kíséri a sorozatot, és van egy tanácsa számodra.
Colin: Oké.
Gyerek: Valahányszor felbukkan valaki új, a legrosszabbat kellene feltételezned róla, mert általában gonoszak.
Vicki: Ez nagyjából igaz.
Colin: Ez igaz. Való igaz. Merlin már nem olyan naiv, mint régen, és nyilvánvaló, hogy nem bízhat bárkiben, aki felbukkan. Ez nagyon jó lecke az életre. Ne bízz meg mindenkiben!
Vicki: Így van. Amint felbukkan egy új szereplő, máris súgja a fülembe: "ez egy gazfickó lesz!"
Colin: (nevet)
Vicki: "Ne, Merlin, vigyázz!"
Colin: Már tapasztaltabb Merlinnél. Ez lenyűgöző.
Vicki: Igen, én is azt hiszem.
Gyerek: Miért nem mondod el Artúrnak, hogy tudsz varázsolni? Nem hiszem, hogy halálra ítélne.
Vicki: Nem hiszi, hogy halálra ítélne.
Colin: Nem hiszi, hogy...
Vicki: De nem biztos benne.
Colin: De nem biztos benne. Szeretem, ahogy ezek a gyerekek gondolkodnak. Mert hasonlóan gondolkodnak, mint Merlin. Mintha sok kis Merlint hallanék. Valóban, Merlin sem hiszi, de nem is tudja, ezért vár a megfelelő alkalomra. Hogy a megfelelő alkalom ebben az évadban jön-e el, majd kiderül.
Vicki: De ha megteszi, kicsit félek, hogy olyan lesz, mint Superman és Lois Lane esete, amikor már tudja, hogy ő Clark Kent. Nem romlanak el a dolgok, ha megtudja?
Colin: Ez a nagy kérdés. Mi lesz a reakció? Szerintem ha és amikor bekövetkezik, érdekes hullámokat fog vetni.
Vicki: Te aztán tényleg semmit nem árulsz el, Colin. Na jó, most egy igazán nehéz kérdés következik.
Colin: Oké.
Gyerek: Régen nem Gwen tetszett neked? Ez ma fura lenne.
Colin: (nevet)
Vicki: Így volt, nem igaz? Az elején.
Colin: De igen. És valóban fura helyzet. Merlin vajon még mindig táplál érzéseket iránta, Camelot királynéja iránt? Nem, ők jó barátok. Jó barátok. Volt egy kis csók valamikor, de már túlléptek azon.
Vicki: Azt mondod, győzött a jobb?
Colin: Nem mondok én semmit. Maradjunk abban, hogy a királlyal nehéz versenyre kelni.
Vicki: Oké.
Gyerek: Merlinnek van egy titka. Neked is van titkod?
Colin: Hú. Nagyon jó kis titkaim vannak.
Vicki: Remek. Hallgatom.
Colin: Ezek titkok! Nem fecseghetem ki őket.
Vicki: Egy apró titkot sem?
Colin: Nem lehet. Azt hiszem, az a titkom, hogy vannak titkaim. Van ennek értelme?
Vicki: Nem, ez borzasztó rossz titok!
Colin: Valóban borzasztó. Sajnálom. A gyerekeket nem lehet felülmúlni őszinteségben, de ebben elbuktam.
Vicki: Szerintem nagyon is megfeleltél.
Gyerek: Köszönöm, Merlin! Úgy értem, Colin.
Vicki: Látod, különbséget tud tenni kettőtök között.
Colin: Zseniális!
Vicki: Az imádnivaló Colin Morgan, aki Merlint alakítja, és visszatér a képernyőre szombat este a BBC One-on. Alig várom!

Most következik a műsorvezetők beszélgetése az adás elejéről:

James: Mivel készültünk ma?
Vicki: Tudod, nagyon izgatott vagyok, mint hatalmas nagy Merlin-rajongó.
James: Ó, ezt említetted tegnap.
Vicki: "Merlin..." Ki nézi a sorozatot? Mert így kezdődik... "Merlin..." Beszélgetni fogok - és nem csak én, hanem a sorozat legkisebb nézője is, együtt beszélgetünk Colin Morgannel, aki Merlint alakítja. És milyen szeretni való ember! Milyen szeretni való ember! Majd hallani fogod.
James: Szóval a tegnapi Daniel Craig után mára eljutottunk Colin Morganig.
Vicki: Szerintem nagyon mások. Egyformán csodálatosak a maguk módján, de nagyon különbözőek.
James: Szerintem Daniel Craig ki tudná húzni a kardot a kőből. Mit gondolsz?
Vicki: Ööö... Nem! Szerintem egyáltalán nem. Hiszen ez nem a fizikai erőről szól. Daniel Craig minden nap edz egy órát, ahogy azt Colin Jones megosztotta velünk tegnap, még azelőtt, hogy bárki más megérkezne a forgatásra. Mindezt azért, hogy a teste tökéletesen kidolgozott legyen. Merlinnek varázsereje van. Nincs szüksége kidolgozott testre. Látom, ahogy Maggie kuncog kinn a portán. Nem kell neki kidolgozott test, neki bája van. Van benne valami extra, de éppolyan ínycsiklandozó. Így már érthető?
James: "Éppolyan ínycsiklandozó." Húha.
Vicki: Igen. Csak egészen másképp.
James: "Colin Morgan." A "Daniel Craig" vagányabb névnek hangzik. "Colin Morgan."
Vicki: Viszont imádni való ír személyisége van. Tetszeni fog a beszélgetésünk.
James: Oké, kíváncsian várom.

Vicki: Hétről hétre alig várom a szombat estét. Egyszerűen beszippant, amint meglátom az előzeteseket az ősz elején. "Igen!" A kedvenc sorozatom.
James: Valóban? Én még nem láttam.
Vicki: Őszintén mondom, hogy a kedvencem. Nagyon családbarát, és nagyon szerethető. Nagyon szerethető! Az ember teljesen azonosul a karakterekkel, és kiválóan van megírva. Hamarosan itt lesz Colin Morgan, aki Merlint játssza a sorozatban. Nemsokára következik.
James: Na és ki a rosszfiú?
Vicki: Sok rosszfiú van, mert a varázslás tiltott, tudod? Varázsolni nem szabad. Úgyhogy lényegében aki csak felbukkan, arról tudod, hogy rosszfiú. Ők mindig rosszra használják a mágiát, Merlin pedig küzd, hogy hogyan tartsa titokban a varázserejét, és hogyan védje meg Artúrt. Nagyon izgalmas. Meg kellene nézned. Ígérd meg, hogy egyet megnézel!
James: Oké, megnézem. Meg fogom nézni.

***

Mi pedig hívjuk meg Vicki Archert egy közös Merlin-nézésre! :D

Címkék: média interjú 5. évad colin morgan

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr954868616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoe86 2012.10.25. 12:30:45

Kedves Balinor!
Mélységesen nagyon nagyon köszönöm.
Ha egyszer majd angoltanfolyamot indítasz én leszek az első jelentkező, jó?

ÚGY VISSZA TUDOD ADNI AZ EGÉSZ ATMOSZFÉRÁT hogy az elképesztő.

Colin amúgy is hihetelen ember az első perctől fogva tiszteltem a tehetségét,szerénységét, de mostanában, ahogy FELNŐTT és teljesen magabiztossá vált; már nem tudom mit is érzek :) :)

Imádom a nevetését, amikor ilyen felszabadult, mikor megcsillogtatja a humorát és most ebben az interjúban teljes harmóniában volt a riporterrel! Akinek szintén elismerés jár..profi, kedves és persze hogy Merlin fan ! :)
ÉS kinek lenne esélye szóra bírni a titkokat őrző Merlint, azaz Colint ???
HÁT PERSZE HOGY EGY LELKES KISGYEREKNEK :)

Colin azért hű volt magához és TITOKBAN TARTOTTA A TITKOKAT :)

Tényleg a legaranyosabb interjú, amit eddig vele hallottam.

És hogy most már teljesen jól is értem azért
még egyszer köszi Balinor :)

Ez a hét Colin-hét.. <3
alig várom a BBC 1 Breakfast híreidet :)

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.10.25. 15:19:16

KÖSZÖNJÜK SZÉPEN A FORDÍTÁST, SIR BALINOR!

az angol tanfolyamodra én is beneveznék...:)

@Zoe86: igen, ez egy tipikus Colin hét :)
(és ha már reggeli műsorok: legalább érthető így, miért nem hallunk hírt Sir Polyhistorról :) )

azért nagyon remélem, hogy még idén lesz (akár vmi hasonló) TOM interjú is *.* :))

Fanni95 2012.10.25. 18:55:07

Tényleg köszi a fordítást :))
Imádom ezt az interjút! A nő kb ügy beszél mint ahogy én szoktam egy- egy epizód után mesélni a többieknek :D
Nem csoda hogy ilyen volt ...Colin élőben!
Á nagyon tetszett, remélem lesznek még :)

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.10.26. 17:06:21

Óóó, hát erre tényleg nincs jobb megfogalmazás, mint a "legaranyosabb interjú" :) Köszönjük!!! És tényleg nagyon jól megfogalmazza Vicki, hogy Colinnak milyen elvarázsoló ír stílusa van, "éppolyan ínycsiklandó".. :)) Meg hát a sorozat is, hogy egyszerűen annyira szerethető. Olyan jó, amikor hallasz másokat, a világ más-más tájairól, nem egy nyelvet beszélnek veled, mégis érted, mire gondolnak. Ez a legjobb a fandomokban :)

Én csak egyetlen-egy dolgot hiányolok: a kiskölyök arcát, miközben elmondja, miért szereti a Merlint XD Így is besírtam rajta, annyira édes hangja volt, de el tudom képzelni, milyen arcot vághatott közben :D
süti beállítások módosítása