A Morganát alakító Katie McGrathtal a DigitalSpy közöl interjút. Mint mondja, az utolsó két rész az elmúlt öt év minden kérdésére választ fog adni, de szerintem Katie durván alábecsüli a kérdéseim számát. ;) Íme az interjú magyar fordítása:

rt_katie.jpg

Hogyan érett meg a döntés, hogy a Merlin véget ér az ötödik évaddal?

Vicces - mindig az az elképzelés élt bennünk, hogy öt évig fog tartani. Az ember valahányszor Johnnyval és Juliannel (a producerekkel - a ford.) beszélt, mindig azt mondták, hogy öt évre terveznek... úgyhogy mindannyiunkban az élt, hogy ennyi lesz.
Abban nem voltunk biztosak, hogy végig is csinálhatjuk az öt évet - nyilván azon múlott, hogy mennyire lesz népszerű -, de úgy vélem, mind nagyon szerencsésnek érezzük magunkat, hogy elmehettünk az elsőtől az utolsó évadig, és teljességében elmesélhettük a történetet, mert igen gyakori, hogy ez nem adatik meg egy sorozatnak.
Olyankor nincs rá esély, hogy minden szálat elvarrjanak - van, ami tovább nyúlik, mint kellene, más meg nem jut el odáig -, és szerintem mi, a szereplők rendkívül szerencsésnek érezzük magunkat, hogy végigcsinálhattuk az öt évet, lezárhattuk a karakterünket, és az első naptól az utolsóig elmesélhettük a történetüket.
Nagyon ritka, hogy ilyesmire lehetőség adódik. Rendesen lezárjuk a történet végét - ahogy én is Morgana történetét.

Szóval mindannyian közösen döntöttétek el, hogy befejezitek a sorozatot?

Valamelyest mindig is ez volt a terv. Ha visszakeresed Johnny és Julian válaszait a kérdésre, látszik, hogy mindig azzal számoltunk, hogy öt évadot készítünk. Eszerint tervezték meg a történetet - a karakterek útja, minden öt évre volt megtervezve -, és szerencsések vagyunk, hogy a BBC lehetővé tette ezt, és úgy gondolta, fontos, hogy teljes egészében elmeséljük a történetet, az elejétől a végéig, ahelyett hogy elnyújtanánk.
Azt hiszem, ha folytattuk volna, szükségképp ismételtük volna önmagunkat, most azonban remélhetőleg igazán erős lesz a befejezés, és választ ad mindenki kérdéseire. Őszintén szólva, igazi kiváltság, hogy ezt megtehetjük. Tudom, hogy nagyon ritkán történik ilyen.

Anélkül, hogy túl sokat elárulnál, mit tudsz nekünk sejtetni az utolsó részekből?

Csak arra vágytok, hogy eláruljuk! (nevet) Szerintem remek dolog, hogy az utolsó két epizód valóban választ ad minden kérdésre, ami felmerült az elmúlt öt év során. Minden szálat elvarr, minden szereplő útja lezárul valamiképp - Gwaine-től Perciválig, Morganától Merlinig.
Olyan a befejezés, amire bárki azt mondhatja, igen, most már értem. Az utazás véget ér, a karakterek útja végéhez érkezik, és nézőként van valami különleges abban, hogy elejétől a végéig kötődhettünk egy karakterhez, hogy végigkísérhettük őket az úton. Szerintem az utolsó két rész nagyon erős és megfelel ennek.

Milyen volt elolvasni az utolsó forgatókönyvet és leforgatni az utolsó részeket?

Ó, szívszaggató és szörnyű! Az utolsó két hétben utoljára éltünk át mindent - utoljára jártam egy bizonyos helyszínen, utoljára volt közös jelenetem Bradleyvel... szóval minden nap elbúcsúztunk valamitől.
Nyilván az ember a zárójelenetét nem az utolsó nap forgatja, ezért én nagyon szerencsés voltam az utolsó jelenetemmel. Colin odajött, és ő kezelte nekem a csapót. A felvétel a speciális effektusokhoz készült, ezért mindenképp használni fogják az utolsó jelenetemet, az utolsó felvételem benne lesz a sorozatban! Ez mindig ott lesz nekem.

506_morgana.jpg

Morgana számára volt egy nagy váltás a harmadik évadtól kezdődően. Színésznőként mennyiben volt más az első két évadot forgatni a folytatáshoz képest?

Nem hangsúlyozhatom eléggé, hogy színészként mindent a Merlinnek köszönhetek. Lényegében ez volt az első munkám, és az első években azt sem tudtam, mit csinálok. Csak a harmadik-negyedik - de legfőképp a negyedik - évadban találtam rá a karakterre és színésznőként önmagamra.
Örülök, hogy jutott néhány év, amikor felnőhettem a karakterhez, mikor már nagy hatalmú, magabiztos varázslónővé vált. Mert amikor még bizonytalan, kissé szétszórt hercegnő volt, én is meglehetősen bizonytalan voltam színésznőként.
Mire elérkeztünk oda, hogy magabiztossá vált, én is sokkal biztosabb voltam a képességeimben. Nagyon örülök annak a két évnek, mert nem vagyok benne biztos, hogy megfelelően tudtam volna ábrázolni a kezdetekkor.

Morgana útja tehát párhuzamba állítható a te utaddal színésznőként?

Igen, így van. Úgy értem, én mindent ennek a munkának köszönhetek - elindított az életben, ez tett azzá a színésznővé, aki most vagyok. Minden lehetőséget, ami ezután adódik közvetlenül annak köszönhetek, hogy eltöltöttem öt évet egy ilyen remek sorozatban.
Úgy gondolom, ez az, amit a BBC mindenki másnál jobban művel - helyzetbe hoz fiatal és kipróbálatlan színészeket, és megmutatja nekik, mit kell tenniük, azáltal, hogy melléjük állít egy Richard Wilsont, egy Anthony Headet, egy Charles Dance-t. Kiváltság részt venni ebben, és nagyon szomorú vagyok, hogy vége!

Ha már szóba kerültek az újoncok, a Merlinben idén mutatkozott be Alexander Vlahos az új Mordredként. Milyen volt vele dolgozni?

Hihetetlen feladat várt rá - Asa (Butterfield) annyira kedvelt volt, és annyi éven át, de Alex zseniális volt. Jött és mindent tudott Asa munkájáról. Megnézte mind, és teljesen tisztában volt a karakterrel, mikor belépett a szerepbe - valóban kitanulmányozta.
Képes volt felvenni azokat az apróságokat, amiket Asa csinált, és teljesen magáévá tette. Tökéletesen el tudjuk képzelni, hogy Asa Mordredje Alex Mordredjévé cseperedett.
Alexnak nehéz dolgot kellett véghez vinnie, mert az ötödik évében érkezett a sorozathoz - mindenki ismert mindenkit, és ő volt az új fiú. De csodálatosan csinálta, visszafogottan játszotta el - annyira könnyű lenne Mordredet kiadni, de szerintem Alex zseniális volt.
Számomra nagyon fontos, hogy megmutathattuk Morgana és Mordred kapcsolatát így, egyenlő felekként, és nem csak az anyai oldalát, amit korábban láttunk, mivel Morgana most egyenrangúként lát valakit - aki a varázslásban és az életben is egyenlő vele. Mindenki mást manipulált, irányított, de Mordreddel nem tudja megtenni ugyanezt, ami szerintem nagyon érdekes.

504_bts_morgana.jpg

Morgana kapcsolata a "sötét Gwennel" szintén fontos szerepet kapott ebben az évadban. Élvezted, hogy újra együtt játszhatsz Angel Coulbyvel?

Vicces volt, mert rájöttünk, hogy mennyire hiányzott ez nekünk. Nem volt Morganának és Gwennek rendes közös jelenete a második évad óta, ezért amikor elkezdtek jönni ezek a forgatókönyvek, úgy éreztük, végre eljött az idő, nekünk és a karaktereknek is.
Az ötödik évadban vannak a legjobb drámai jeleneteink, és először látjuk, hogy megváltozott a hatalmi viszony. Korábban egy úrnőt és egy cselédet láthattunk, most pedig sokkal inkább látjuk őket egyenlő felekként. Igazából azokban a jelenetekben Gwen szinte főszereplővé vált, én pedig a háta mögül ösztökéltem.
Ez nagyon érdekes volt - a dinamika megváltozása, és hogy Morgana a háttérben mesterkedik. Gwen azt gondolta, a maga módján cselekszik, miközben valójában irányították. Ezt nagyon okosan csinálták meg. Ez olyan igazi Merlin volt - tudtuk, hogy sor kerül erre, de azt nem, hogy milyen formában.

A történet részeként magadra ölthetted az öreg hölgy sminkjét. Colin adott előtte tanácsokat?

Adott, és nagyszerű volt. Sokáig nem láttam - négy órán át ültem a sminkes székben, és nem tudtam megnézni magam, csak tizenöt perccel azelőtt, hogy mennem kellett forgatni. Megkérdeztem Colintól, hogy mit csináljak, és elmondta, hogy az apró arcmozgások nem működnek, meg minden ilyesmit...
Colin zseniális volt, de ehhez semmi sem hasonlítható. Kimerítő dolog. Az ember érzékei megváltoznak, és elég durva allergiás reakcióm is lett, ami szintén nem segített!
De az a gond azzal, ha az ember valami olyat csinál, amit Colin már annyira csodálatosan és zseniálisan megcsinált előtte, hogy szeretne megfelelni annak. Sok-sok éve megtanultam már, hogy ne akarjam magam Colin Morganhez mérni - semmi értelme, mert egészen más szinten van, mint bármelyikünk, ezért az a legjobb, ha ő lebeg előttünk célként, és az ember csöndben kullog mögötte!

Colinnak arra is lehetősége adódott, hogy felfedezze a benne rejlő öreg hölgyet az évad folytatásában...

Igen, és nem elképesztő, hogy Colin milyen meggyőző nőként? Fura, nem igaz? (nevet)

504_bts_morgana2.jpg

A Merlinnek nagyon elkötelezett rajongótábora van. Van utolsó üzeneted a rajongók számára?

El sem hiszem, milyen szerencsések voltunk, hogy voltak, akik kitartottak mellettünk öt évig. Egy szerény kis sorozat voltunk, ami a varázslatról szól, és amiről senki nem hallott Walesben, de az emberek olyan módon zártak a szívükbe, amit soha nem tudtam volna elképzelni.
Öt évvel ezelőtt a legvadabb álmaimban sem hittem volna, hogy itt fogok ülni és veled beszélgetek, miközben ennyi ember szimpátiáját élvezhetjük. Soha egyetlen rossz szót nem kaptam. Nem tudom, mi van ebben a sorozatban, ami ezt teszi az emberekkel, de rendkívül szerencsésnek érzem magam, hogy a részese lehettem.
Egy kis hang folyton azt súgja, hogy ez egy fontos időszak - a jövőben erre az öt évre a televíziózás fontos részeként fognak tekinteni, mert annyira hatással volt az emberekre, és kiváltság, hogy részem volt benne.

Volt szó Merlin-filmekről is, ha egyszer a sorozat véget ér. Eljátszanád Morgana szerepét egy filmben is?

Sok szó esett erről az elmúlt pár évben, de sosem értettem, mi lehet az a történet, amit egy két órás filmben tudnánk jobban elmondani, és még nem mondtunk el 65 óra alatt a tévében. Igazi kiváltság volt ennyi időt kapni egy karakterre, és elkísérni a végéig, és a legcsodálatosabb kiváltság, amit kaptunk, hogy elmesélhettük a történet végét.
Számomra ez nagyon fontos volt, és komolyan mondom, hogy kiváltságnak érzem, hogy az elejétől a végéig elmesélhettük a történetet. Nem tudom elképzelni, hogy mi lenne az a sztori, amit még nem mondtunk el. Ha előállnak egy olyan történettel, amiről úgy érzem, kimaradt ebből a 65 órából, azt fogom mondani, "abszolút, csináljuk meg!" De nem tudom, mi lenne az. Ám, hogy őszinte legyek, ha ismét Bradleyvel, Colinnal és Angellel tölthetném az időm, valószínűleg egy pillanat alatt beleugranék - nem is érdekelne, mi az. Lehet akár pantomim is!

Címkék: interjú 5. évad katie mcgrath

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr154949705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spawn85 2012.12.05. 21:01:38

Köszi a fordítást!

Ebből az interjúból is az jön le nekem, hogy ezzel a szereplőgárdával nem lesz Merlin mozifilm.

És bár Katie azt mondja, hogy soha nem kapott rossz szót, én több olyan véleményt olvastam, ami kétségbe vonta az ő és Angel színészi képességeit. Ehhez én nem tudok hozzászólni, mivel egyiküket sem láttam még más szerepben. Itt a Merlinben szerintem jók voltak.

Azt, hogy ezt a sorozatot illetve ezt az 5 évet televíziózás fontos részeként fogják emlegetni. Hát...a Merlin rajongók biztos, de amúgy nem hiszem.

ajna27 2012.12.05. 21:18:45

Köszönet a fordításért Balinor :)
Katie milyen ügyesen ki tudja kerülni, hogy egyenes választ adjon :D
Szeretem Őt nagyon! alig várom a Labyrint-ot :)

Merry 2012.12.05. 22:52:30

@Spawn85: Szerintem sem. De Katie jól megfogalmazta: mit lehetne még elmesélni? Másokkal meg nem tudnánk elképzelni, mert ha megpróbálnák, szerintem megbukna a film ha nem a kedvenceiket kapnák a rajongók.
Katie más filmekben is nagyon jó! :)

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.12.06. 01:21:12

@Spawn85: Nekem az a határozott véleményem - és most csak a Merlinről beszélek -, hogy Katie nagyon jó dolgokat csinált, amikor egy jó rendező fogta a kezét. Angel pedig ebben az évadban is megmutatta, hogy remek színésznő.

A Merlin milliók számára meghatározó élmény világszerte, és van benne valami egészen egyedi, aminek leírására, azt hiszem, háromnál több jelző kellene. Ez biztos, a többit majd az idő eldönti. :)

Selli69 2012.12.06. 08:32:04

Nem állítom, hogy profi castingos lennék, de szerintem Katie nagyon gyenge színésznő. Az interjú alapján viszont nagyon szimpatikus.
És megértem, hogy egyikük sem gondolkodik mozifilmben. Ez egy szerencsés sorozat, megvolt a lehetőségük arra (ami sok esetben nincs így), hogy szépen fejezzék be, mindent elmondhassanak, minden szálat elvarrjanak. Minden további bőr,amit erről lehúzhatnának gyenge epigon lehet csak ehhez képest, és méltatlan is lenne.
A rajongóknak el kell fogadniuk, hogy egyszer mindennek vége van. De ha jól van vége, az többet ér minden további gyenge próbálkozásnál.
(pl. szerintem a Monknak jól lett vége, a drhauznak meg nem annyira, bár viszonylag szép mentés volt. Az egyik a csúcson szállt ki, a másik meg nem.)

A Merlin szerintem is meghatározó élmény azok számára, akik végigkövették (én pl. fanyalogva kezdtem nézni, de beszippantott) és tagadhatatlanul profi munka. Az angolok valahogy egyre jobbak a filmek terén :-) Remélem, ez így is marad!

Fanni95 2012.12.06. 09:32:12

Én azért kipróbálnék egy filmet velük. Teljesen más mint egy sorozat, más a hangulata, szerinten tudnának még olyat mesélni ami tetszene.
Mind a három szinész elég szépen tud terelni...de Katie tripla annyi mennyiségben teszi :D Vele csinálnék a legszivesebben interjút :))

Spawn85 2012.12.06. 12:58:37

@Balinor: Na igen, egy színész annyira tud jó lenni, amennyire a rendező meg a forgatókönyv engedi nekik.
Ha utóbbi kettő pocsék, akkor lehet a színész bármilyen jó, valószínű a film nem lesz az.

@Selli69: "Nem állítom, hogy profi castingos lennék, de szerintem Katie nagyon gyenge színésznő. Az interjú alapján viszont nagyon szimpatikus."

Nagyon sok szimpatikus ember van a világon. Nem mindegyik alkalmas színésznek. :)
Katie-vel kapcsolatban már elmondtam a véleményem az előző hsz-ben.
Viszont amióta én magam is tanulgatom, azóta tudom, hogy baromi nehéz szakma ez, szóval kicsit már óvatosabban dobálózok azzal, hogy ki jó és ki rossz színész.
(Hmmm...érdekes egy volt Merlin szereplővel pont erről beszélgettem a napokban. Bár inkább én mondtam neki, ő meg egyetértett.)
süti beállítások módosítása