Comic-Con 2011: Videó Artúrral

 2011.07.29. 23:42

Újabb interjú az idei Comi-Conról. Jenna Busch az alábbiakban Artúrral, azaz Bradley Jamesszel beszélget. A videó után ezúttal is olvashatjátok az elhangzottak magyar fordítását.

A negyedik évad nyilvánvalóan komorabb hangvételű lesz. Mit várhatunk Artúrtól?

BJ: Amikor tavaly utoljára láttuk... De azt hiszem, fontosabb, hogy Uthert hogyan láttuk utoljára. Merthogy Uther nagyrészt csak árnyéka önmagának. Camelotnak pedig szüksége van valakire, akiben megvan az erő és a képesség, hogy uralkodjon. Szóval számos feladat van, amit eddig Uther látott el, de most már képtelen rá, így Artúrnak kell színre lépnie. Az uralkodás felelőssége tehát az ő vállát kezdi nyomni, amiből némi benyomást szerezhetünk arról, milyen király lesz belőle később. Amit mindenki ismer. Mindenki ismeri a tündérmese hősies királyát. Úgy vélem, azokból a kihívásokból, amikkel idén megbirkózik, a közönség érezheti, hogy meg fog felelni, helyt fog állni. Hosszú az út, de el fog jutni a végére, meg fog felelni annak a dicső képnek, amit ismerünk.

Uther azonban aligha engedi, ugye?

BJ: Igen, ez a lényeg. Uther egy akaratos ember, mindig is az volt, és foggal-körömmel ragaszkodik a trónhoz. Azt hiszem, ez már-már férfiassági kérdés számára. Ám Uther nem képes betölteni a szerepét, és az egész királyság Artúrra vár, mert Uther nincs abban az állapotban, hogy uralkodjon. Itt veszi kezdetét a negyedik széria. A negyedik évad! Azt mondták, évadot mondjak. (A briteknél a "series", Amerikában a "season" szót használják a sorozatok évadjaira - a ford.)

Semmi gond. Itt mindenki érti mindkettőt.
Beszélgessünk kicsit Gwenről és Artúrról! Hiszen legutóbb valamelyest nyilvánossá tették a kapcsolatukat. Továbbra is felvállalják mások előtt? Meg tudják tenni, fittyet hányva Uthernek?

BJ: Én... Igen. Szerintem... Nos tehát, az egyik dolog, ami eszembe jut, amikor Artúr és Guinevere kapcsolata szóba kerül, hogy Gwen az egyetlen nő Camelotban. Úgyhogy nem is értem, Uther kit képzel el Artúr oldalán. Mert hát nincs túl nagy választék Camelotban. Úgyhogy Artúrnak előbb-utóbb elő kell lépnie ezzel: egyetlen nő él a városban, őt választottam. Ez az, ami felé elkerülhetetlenül tartunk. És persze az egészet az teszi érdekessé, hogy Artúr számára mindig Camelot az első, Guinevere számára pedig ott van Lancelot. Ez lesz a kapcsolatuk próbája. Mert Artúr és Guinevere nem Rómeó és Júlia, nem egy falakat bontó szerelmi történet, két olyan emberről, akiket egymásnak teremtettek. Az első pillanattól kezdve kódolva van a tragédia. És Artúr szempontjából felmerül a gondolat... szinte azt is mondhatjuk, hogy politikai célokra használja. Mert egy közrendűvel kötött házasság összekovácsolja a népet. Amikor eljutunk oda, biztos vagyok benne, hogy Artúr a sarkára fog állni. De hogy ebben a szerelemnek vagy a politikának jut nagyobb szerep, azt majd meglátjuk.

Beszéljünk a Morganával való kapcsolatodról is! Mert, nem tudom, mennyire vagy Star Wars-rajongó, de egy kicsit Luke és Leia jut eszembe róluk.

BJ: Igen.

Merthogy ők fivér és nővér. És egymással flörtöltek.

BJ: Így volt. Valóban, nagyon is. Húzós volt, még a kezdetekkor. Szerintem az alkotók rájöttek, hogy az Artúr-mondakör, az eredeti legenda tele van sötét témákkal, és mi meglehetősen sokat változtattunk rajta. Például ha csak Uthert nézzük és a puszta tényt, hogy még mindig szerepel a sorozatban. Ami pedig Artúrt és Morganát illeti, szerintem a műsorsáv miatt, amiben szerepelünk, ami a szombat esti sáv a BBC-n, hamar rájöttek, hogy ennél messzebb nem lehet menni két testvér viszonyával. Szerintem ez az oka annak, hogy még csírájában elfojtották ezt a vonalat, de mindenképp előbb, mint ahogy várnánk. Megszólaltak a vészharangok.

Pedig a klasszikus sci-fiben is látunk rá példát.

BJ: És tessék.

Ijesztő, de klasszikus.

BJ: Igen, ez az Artúr-mondakörre is illik: ijesztő, de klasszikus.

Van a mitológiának olyan eleme, amit mindenképp szeretnél viszontlátni?

BJ: Nos, mi lényegében egy "mielőtt híresek lettek" történetet mesélünk el. Amit én igazán látni szeretnék, hogy amikor befejezzük, Artúr egy olyan pontra érkezzen, ahol már nincs szüksége Merlinre. Merlin elvégezte a feladatát. Mert a legendában Merlin igazából csak addig van jelen, amíg el nem kezdődik Artúr története, és aztán eltűnik a színről. Szerintem a Merlin vége Artúr történetének kezdete lesz, aki király lett. Szóval amikor befejezzük, én azt szeretném látni, hogy elérkezünk oda, amikor Merlin már nyugodtan eltűnhet, hogy egy jégbarlangban raboskodjon vagy mit tudom én. És mégis minden rendben lesz, mert Artúr kézben tartja a dolgokat. Én ezt szeretném látni.

Beszéljünk egy kicsit a fizikai kihívásokról is, mert rengeteg vívójelenetet és egyéb akciót látunk.

BJ: Igen. Amikor az alkotók Artúr szerepére kerestek valakit, kifejezetten olyan embert akartak, aki fizikailag is megfelel. Én pedig mindig is nagyon sportos voltam, és nem kellett külön megdolgoznom azért, hogy megfeleljek. És ez egy nagyszerű aspektusa a szerepnek, egy bónusz, hogy ő a középkor sportolója. Remek dolog, amikor kezedbe nyomnak egy kardot, és az a dolgod, hogy játssz vele. Én nagyon szívesen csinálom, hiszen remek móka.

Az imént beszélgettem Colinnal a You're the Voice-videóról.

BJ: Igen.

Kíváncsi vagyok, lesz-e folytatása. 

BJ: Nem tudom, hogy lesz-e. Egy jó folytatást mindig nehéz összehozni.

Az biztos.

BJ: Lehet, hogy akkor voltunk a csúcson. Egyébként abban az évben volt velünk egy werkfilmes stáb, akik kezünkbe nyomták a kamerát, hogy filmezzük egymást, meg ilyenek. Mi pedig csak úgy beszélgettünk erről a dalról, és akkor jött az ötlet, de soha nem gondoltam, hogy fel fogják használni, mert annyira más volt, mint amit kértek tőlünk. Csak játszottam a kamerával, Colin meg csatlakozott hozzám. Ami meglepően hasznos volt. Így született az egész. Azóta nem keresnek minket ilyenekkel a werkfilmesek. Talán elijesztettük őket a You're the Voice-szal. Azóta nem is láttuk őket. Vettem az üzenetet, kedves werkfilmesek. Megvannak ők nélkülünk is.

Viszont Artúr meghódította vele az internetet.

BJ: Értem.

Jó páran elküldték nekem, amikor elmondtam, hogy erre készülök.

BJ: Igazán? És szórakoztató volt?

Igen, az volt.

BJ: Az jó. Ez a lényeg.

És jó sokáig énekeltem.

BJ: Hatásos dal.

Megragad az ember fejében.

BJ: Így van. Igen inspiráló dal.

Igazi nyolcvanas évek.

BJ: Igazi nyolcvanas évek. Ebben rejlik a szépsége. Felidézi azt az alul értékelt évtizedet. A sokat szidott nyolcvanas éveket.

Ó, a nyolcvanas évek! 

***

Hamarosan olvashatjátok a producerekkel készült interjút is. 

Címkék: interjú 4. évad bradley james

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr813110862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása