Anglia után Amerikában most látható a Merlin negyedik évadja, amelynek egyik újdonsága a kerekasztal lovagjainak jelenléte volt. Velük, vagyis az őket megformáló színészekkel közöl fergeteges interjút a CliqueClack.com, amelyből kiderül, hogy nem csupán a képernyőn, hanem a való életben is zseniális csapatot alkotnak, de óriási szeretettel beszélnek a színésztársakról is. Íme a fordítás, érdemes elolvasni:

A kerekasztal lovagjai nyilatkoznak kedvenc jeleneteikről, a rajongókkal való érintkezésről, Tom Hopper karjáról és arról, mit csinál Eoin Macken, amitől ilyen nagyszerűen fest a haja.

"Ne menjünk Camelotba" - hangzik Artúr király híres mondata a Monty Python és a Szent Grál című filmben, "lökött hely az." Ha ez a Merlin Camelotjára is épp olyan igaz, azért szinte kizárólag a kerekasztal lovagjai felelősek - Adetomiwa Edun (Elyan), Tom Hopper (Percival), Eoin Macken (Gwaine) és Rupert Young (Leon). Mind a négyen voltak olyan kedvesek, hogy rendelkezésre álljanak egy "kerekasztal" (hoppá-hoppá!) telefoninterjúra, és válaszoljanak néhány kérdésünkre.


Adetomiwa Edun, Eoin Macken, Rupert Young és Tom Hopper

Mit élveztek leginkább a szerepetekben?
TH: Én elég sok fizikai feladatot kapok, ami jó móka... Sokat harcolhatok, és menő lehetek a karddal, ami mindig élvezetes.
AE: Csatlakozom Tomhoz abban, hogy az akciójeleneteket élvezet csinálni. A mostani évadban van is néhány jó akció.
EM: Itt Eoin beszél, és egyetértőleg.
RY: Itt Rupert beszél. Mit jelent az, hogy "egyetértőleg"?

Van olyasmi az elkövetkező epizódokban, amit mindenképp a rajongók figyelmébe ajánlanátok?
TH: Talán érdemes megfigyelni, Eoin Macken hányszor lobogtatja meg a haját egy epizódban.
EM: Szerintem mindenki próbálja megtalálni azt az epizódot, amelyikben Tomnak fedi valami a karját. Az lenne a király.

Úgy érted, a kisgyerekeket leszámítva?
EM: Hoppá, ezt te mondtad, nem én!

Bármelyikőtök nézte a Merlint, mielőtt szerepet kapott benne?
EM: Én igen, mivel a Merlin fantasztikus sorozat, és sokat hallottam róla.
AE: Én néztem már előtte is a Merlint... Bocsánat, de Eoin Macken épp elképesztő pofákat vág, ami elég zavaró.
EM: Csak szeretném tudni, hogy melyik epizódokat láttad, mielőtt megkaptad a szerepet.
AE: Végignéztem a teljes első két évadot.
EM: És mi történt benne?
AE: Fogadni akarsz?
EM: Te akarsz?
TH: Nos, első epizód... [nevetnek mind]
RY: Ha az ember elmegy a meghallgatásra, ez természetes... Nekem volt előtte néhány napom, ezért igyekeztem minél több részt megnézni. Úgyhogy én is néztem, és azóta még inkább nézem...
TH: [Rupertet utánozva] "Mert szerepelek benne."
RY: Mert anyukám kötelezővé tette.
TH: Most mindannyian nézzük a sorozatot, mert mind önimádóak vagyunk.

Ha már a meghallgatás szóba került, el tudnátok mesélni mindannyian, milyen volt az első Merlin-meghallgatásotok, aztán pedig elkezdeni játszani a szerepet?
TH: Én amikor Percival szerepéért indultam, alaposan utána olvastam a karakternek, aminek aztán nem sok hasznát vettem a sorozathoz kitalált figuránál. Egy kissé más, amit gyúrtak belőle. A meghallgatás annyiból áll - és szerintem ezzel a többiek is így voltak -, hogy megkapod a forgatókönyvet, aztán csinálsz egy felolvasást a rendezővel, és ha megfelelsz a szerepre, akkor ajánlatot kapsz.
RY: Amikor először mentem a meghallgatásra, két szerepre jelöltek. Az egyik Sir Leon szerepe volt, akit most játszom, a másik pedig egy másik lovagé, aki történetesen meghal. Szerencsére Sir Leon szerepét osztották rám, máskülönben már nem lennék foglalkoztatva.
AE: Hát akkor halott lennél.
RY: És úgy volt, hogy csak néhány epizódban fogok szerepelni, de az írók mindig visszahoztak. Úgyhogy a karaktert némiképp együtt formáltam az írókkal, ami izgalmas dolog.
EM: Én küldtem magamról egy videót, amin félmeztelenül fekszem az ágyon, egymagam, és ennyi volt a meghallgatásom. Ez így igaz!
AE: Én bementem, találkoztam az aktuális blokk rendezőjével, és igen, lerúgtam egy ajtót a sorozatot készítő Shine irodájában. Ez úgy tűnt, hogy hatásos.
EM: Én gondoltam rá, hogy írok egy formalevelet, amiben kérem, hogy hadd szerepelhessek a sorozatban, mert annyira tetszett.

Mesélnétek a színészi kihívásokról, amelyekkel a sorozat kapcsán találkoztatok, illetve esetleg arról, hogyan látjátok a karakteretek fejlődését az alapján, ahogyan ebben az évadban alakítottátok őket?
RY: A kérdésed második felére válaszolva, szerintem az az igazán szép, ahogy a csapatunk együtt dolgozik, ahogy az írók képesek voltak átültetni a karakterekre azt a fajta kapcsolatot, ami a való életben jellemez bennünket. Nagyon szép az a csapat dinamika, amit az írok megtaláltak, és amit mi is megtaláltunk egymás között, úgyhogy ez igazán élvezetes.
EM: Szerintem év eleje óta a karakterek visszafejlődtek. Szerintem nagyon jól voltak megírva, aztán jöttünk mi, és tönkre vágtuk az egészet. Komoly munkával talán helyre lehet hozni a vágóasztalon.
AE: [nevet] Tom és a magam nevében azt mondanám, hogy szerintem mi nem igazán értünk egyet ezzel. Szerintem egyetlen szereplő van, aki hátrányára változott, és ezt mindenki láthatja. Viszont ami engem illet, számomra az egyik kihívás a Walesben való forgatás...
EM: Félsz a walesiektől?
AE: Imádok az erdőben dolgozni, de néha nagyon hideg tud lenni. Márpedig én, tudod, napenergiával működöm.
EM: Igen, van, hogy tíz fokra is lehűl arrafelé, úgyhogy nem könnyű.

Nehéz a speciális effektusokkal dolgozni? Tudom, hogy akadt ilyen bőven, főleg a Dorochák.
RY: Ebben az az érdekes, hogy amikor forgatunk, nem tudjuk, hogy mi az, amivel harcolunk. Valaki bemondja, hogy "minden oldalról támadnak, nézz ide, ebbe az irányba, és tartsd a fáklyát!" Szóval semmi nincs ott, így csak amikor megnézzük a kész epizódot, akkor esik le, hogy hűha, ez egész félelmetes.
EM: Amit megtanultam a Dorochákkal való forgatás kapcsán, hogy amikor az ember színészkedik, lényegében nem tesz mást, mint reagál valamire. Valaki másnak az akciójára kellene reagálni, ezért nehéz színészi feladat.
RY: Pont olyan, mint Eoinnal dolgozni.
[nagy nevetés]

Kinek melyik jelenet volt a kedvence a forgatáson?
EM: Az én kedvencem egy remek jelenet, amiben Ruperttel szerepelünk, azt hiszem, a... nyolcadik epizódban? A hetedikben? Nagyon érdekes, egy olyan epizód, ami alapvetően a lovagokra koncentrál. A rajongók biztosan várni fogják, mert fantasztikusak vagyunk benne. A jelenet is nagyon érdekes, mert komoly konfliktus alakul ki a lovagok között, és megváltozik a csapat dinamikája. Szóval élveztem ezt a jelenetet Ruperttel, amit az erdőben forgattunk, és egész felforrósodott a légkör. Jó móka volt.
AE: Tommal volt egy apró jelenetünk az évad elején, ami szintén jó móka volt. Amikor megmentjük a gyerekeket a Dorochák elől, az tetszett. Aztán pedig amit Eoin is mondott, szerintem, ha nevezhetem így, a "lovagos epizódban" remek részek vannak, a négyünk között zajló játék nagyon élvezetes volt.
TH: Az én kedvencem egyértelműen az a jelenet, amikor megmentjük a gyerkőcöket Adetomiwával az első epizódban, az nagyon jó volt. És szintén a lovagos epizód, ami szerintem az évad nyolcadik része. Úgy vélem, az mind a négyünk számára nagyon élvezetes epizód volt, mert mindenkinek jutott benne valami, egy csipetnyi rész, ami az epizód cselekményéből adódott. Úgyhogy klassz dolog volt.
RY: Számomra is. Abban az epizódban csapatként először indulunk útnak Artúr nélkül. Jó volt, mert a karakterek közt kialakult egy kis - ahogy Eoin említette - konfliktus. Élvezettel forgattuk.

Kíváncsi volnék, milyen visszajelzéseket kaptok a rajongóktól a szerepetekkel kapcsolatban.
TH: Szerintem ez változó. Arra gondolok, hogy hárman is fent vagyunk twitteren, és a visszajelzések sokfélék. Úgy értem, nyilván vannak lányok vagy fiúk, akik, úgy sejtem, vonzódnak némelyikünkhöz, és vannak olyanok is, akik csupán a sorozatról szeretnének tudni minden egyes apró részletet, de őszintén szólva, szerintem ők többet tudnak a sorozatról, mint mi. Ám a visszajelzés alapvetően jó. Úgy tűnik, nagyon kedves és hűséges rajongóink vannak.
AE: Igen, ez valóban jó. Úgy tűnik, hogy a sorozat köré kialakult egy család, egy erős támogatói kör, ami bámulatos. Azt hiszem, nagyon sok lány irigyli Eoin Macken haját. Rengeteg kérdést kapok, hogy milyen termékeket használ. Pantene Pro V-t, azt hiszem.
EM: Head and Shoulderst.
AE: Head and Shoulderst, bocsánat!
RY: Mert korpásodik.
EM: De még mennyire.
AE: Azt is szokták kérdezni, milyen érzés Tom karja mellett állni. Erre mindig elmondom, hogy ha majd egyszer én is megmutathatom a karom...
EM: Adetomiwa nem túloz, ez szó szerint így van. Jómagam fenn vagyok twitteren, ahogy Rupert és Tom is, úgyhogy remek interakcióban vagyunk a rajongókkal. Adetomiwa sosem használt twittert, a technika nem az erőssége, de próbáljuk tanítani. A rajongók szerintem nagyszerűek. Mindig ezt érzem, amikor Franciaországban odajönnek váltani pár szót. Azáltal, hogy fent vagyok twitteren, néhányukat meg tudtam ismerni. Igazából sokkal többet tanultam tőlük a sorozatról, mert ahogy Tom mondta, ők mindent tudnak róla. És amikor mi azt sem tudjuk, mi történik, ők emlékeztetnek.
RY: Szerintem az a fantasztikus a sorozat rajongóiban, hogy minden korosztály megtalálható közöttük. Látható, hogy sokan gyerekek, de vannak akár nyolcvan évesek is. Szóval ez egy családi sorozat, és rengeteg különféle ember nézi. Érdekes ezt látni, és tudni, hogy a világ minden táján vannak, akik szeretik és ismerik a sorozatot. Egyszerűen izgalmas részt venni benne.
EM: Ez valóban csodálatos, mert a Merlinnek annyira széles a rajongótábora, hogy minden korosztály képviselteti magát, és a világ minden tájáról. Ami... igen. Nagyszerű dolog, mivel látjuk, hogy mindenkinek megvan a maga szubjektív értelmezése, számtalan országból, és úgy tűnik, mindannyian tudunk kötődni hozzá. Igen. Ez nagyszerű. Bocsánat, de Rupert Young el akarja terelni a figyelmem.

Mesélnétek arról, milyen Bradley Jamesszel és Colin Morgannel dolgozni?
TH: Ők kit játszanak?
EM: Szintén szerepelnek ebben a sorozatban?
[nevetés]
TH: Na igen, tudod, ők ketten nagyszerűek. Nyilván, ahogy látható, mi, srácok folyton ugratjuk egymást, és ezt nagyon élvezzük. Szóval amikor mind együtt vagyunk, és kettejükkel is együtt dolgozunk... És tulajdonképpen ők indították el azt, amihez mi csak becsatlakoztunk. Remek dolog velük dolgozni, kísérni őket a sorozat létrejöttében. Tudod, mindketten jó emberek és nagyon jó színészek.
EM: Colin és Bradley. Azért nagyszerű a Merlinen dolgozni, mert a színészek mind igazán nagy kaliberűek. Úgy értem, jöhetnek például kiváló vendégszereplők, mint amilyen Nathaniel Parker. De a sorozat fókuszában lévő szereplők, Colin és Bradley és Katie, ők csodálatos színészek. Colin és Bradley pedig egészen fantasztikus, és mindig remek dolog nekik dolgozni. Emberileg is, Colin ír, és az írek általában remek emberek, Bradley pedig brit, és az is király. Szóval nagyon jó velük dolgozni.
RY: Aki bekerül a sorozatba, láthatja. Arra gondolok, hogy Colin Morgan és Bradley - mindkettejükre igaz, hogy a legkeményebben dolgozó emberek, akikkel valaha találkoztam. Tudom, ez úgy hangzik, mintha benyalnánk nekik, de tényleg fantasztikusak, és a sorozat nem lenne sikeres nélkülük. Sosem találkoztam és nem is dolgoztam senkivel, aki ilyen keményen dolgozott volna, nyolc hónapon át halálra melózzák magukat, és ezzel minket is húznak magukkal. Szóval két remek ember, akikkel együtt dolgozhatunk.
AE: Úgy vélem, csapatként mindkettejükhöz kicsit másképp viszonyulunk. Bradley, ha mondhatom így, ő egy a srácok közül, és vele rengeteget ugratjuk egymást. Colinnál szeretetteljesebb, kedvesebb, nagylelkűbb embert pedig nem sokat ismerni.

Mivel nagyon sokszínű csapat vagytok, ha egymásról kellene szépeket mondani, mi lenne az?
EM: Adetomiwát titokzatosnak mondanám... és felülmúlhatatlannak. Rupertet pedig szakállasnak.
AE: Tom "karizom" Hopper, úgy gondolom... mit is mondjak? Akire lehet számítani. Jó vele egy társaságban lenni.
RY: Én Eoint zavarbaejtőnek mondanám.

Mit gondoltok, felbukkan számotokra valaha is a szerelem, vagy továbbra is Artúrnak jut az egyetlen lány Camelotban?
EM: Ezt akartam is mondani, mert kíváncsi vagyok, hová lettek a nők. Szerintem Gwen saját kezűleg szabadult meg mindtől.
AE: Nézd, biztos tudod, hogy a sorozatra hatással vannak a rajongói visszajelzések. Szóval, ha a rajongók szerelmi szálat szeretnének, meg fogjuk kapni.
EM: Több szexjelenet kellene, ez nyilvánvaló.
AE: Eoin Mackent hallottuk.
EM: Nem, Rupert Youngot hallottuk. Úgy látszik, remekül utánozza az ír akcentust.

Címkék: interjú színészek 4. évad bradley james colin morgan

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr253968238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.01.29. 20:02:39

ÓRIÁSI KÖSZÖNET a fordításért!!!!
*-*
rég szórakoztam ilyen jót.
<3 Hajrá Lovagocskák!:)

Chaya · http://mywebgate.yolasite.com 2012.01.29. 20:24:59

Nagyon helyesek, még az interjú alatt is egymást ugratják.:)

Ugyan semmi újat nem tudtunk meg a sorozatról, de tetszik, ahogy egymásról-egymással, illetve ahogy Colin-ról és Bradley-ről beszélnek.

Sajnos úgy néz ki, hogy - legalábbis a sorozat írói szerint - tényleg Gwen az egyetlen ifjú hölgy Camelot-ban (Morgana már nem számít). Valakinek meg kellene mondania nekik, hogy a középkorban is hasonló volt a nemek aránya, mint manapság.;)

Igaz, hogy ez fantasy.:)))

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.01.29. 21:52:13

@Chaya: De ahogy Julian Jones mondta, ezért - legalábbis részben - az Artúr-mondakör hibáztatható. Kevés a nő, és azok is rosszban sántikálnak. :D

A jó hír, hogy ez már a készítőknek is feltűnt. ;)

Valkea 2012.01.29. 23:12:12

Nagyon jó interjú volt, köszi szépen a fordítást! :)

Egyébként egy ideje már olvasom a blogodat, de még csak most írok ide először. Szinte minden bejegyzést elolvastam (ami bizony eltartott egy darabig :D ) de megérte, és továbbra is figyelemmel követem majd az eseményeket :)

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.01.29. 23:31:42

@Valkea: Örülök, hogy itt vagy. Annak meg különösképp, hogy írtál is! :)

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.01.30. 12:21:40

ha már a lovagok és a szerelem is szóba került: mivel elég sokan nehezményezték Morgana rosszá válását (bár nézőpont kérdése, hogy ki a rossz és ki a jó:)), nagyon el tudnám képzelni, hogy Sir Gwaine befolyása alatt jobb belátásra térne kedvenc varázslónőnk:)));)

Morgangirl 2012.01.30. 14:05:02

Sziasztok millió köszi a fordításért nagyon jó interjú
egyébként már régóta figyelemmel kísérem a blogot és minden elismerésem érte :)

Merry 2012.01.30. 15:34:09

Klassz interjú volt örök hála a fordításért, nem mintha be akarnék nyalni vagy ilyesmi. Camelot valóban lökött hely ha a lovagjain múlik. És igen lányokat szeretnénk a sorozatba! Gwen nem unatkozik egyedül, mert ő társaság volt Morgana-nak, meg egy királynőnek kell női személyzet! Ha nem nyírták volna ki Isult-ot legalább lenne még valaki... na de hátha eljut a tipp a készítőkhöz!
Szeretem a lovagokat !!

Fanni95 2012.01.30. 17:35:12

örök hála. ennyire jó interjút már régen olvastam. imádom őket, különösen Eoint. hatalmas:DD Arra meg, hogy Morgana és Gwaine. nekem is megfordult már a fejemben de:- Morgana épp küszködik önmagával és a helyzettel, Gwaine pedig egy lökött lovag, akit nagyon szeretünk, de annyira nem passzolna a mostani Morganához. sajnos. pedig régen jók lettek volna együtt:) De talán Aithusa majd segít rajt...

Jess.Mesii 2012.01.30. 17:39:30

millió köszönet a fordításért...feldobta a kémiatanulásra szánt rémségekkel teli délutánomat!:D

Merry 2012.01.30. 18:28:08

Amúgy egész évad alatt foglalkoztatott a kérdés vajon miért lett Gawine a lökött lovag? Nem tök jó volt a 3. évadban? Vissza a régit. Eion Macken hatalmas arc :)

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.01.30. 19:43:59

@Morgangirl: Szia, és köszi! :)

@Merry: Azért amikor "megunta, hogy katonásdit játsszon", én a régi Gwaine-t láttam benne, ahogy az évad végén is. Úgy látszik, ki kell lógnia a sorból, hogy önmaga legyen. ;)

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.01.30. 22:15:41

Ha már így megszaporodtak a "már rég óta olvasom a blogot, de eddig még nem írtam" hozzászólások, hát csatlakozom én is :) Örök hála a fordításért (meg úgy mindenért a blogon)! Annyira jó, hogy a lovagjaink ilyen nagy arcok, és együtt is el vannak. Amit meg Colinról mondott Adetomiwa, hát az... :)

Az jutott eszembe a lányok hiányolásának kérdéseiről, hogy Gwen, most hogy... Hmm, előrébb lépett a ranglistán, nyilván nem lesz többé szolgálólány, sőt, őt fogják kiszolgálni. De ki? Gondolom, nem Merlin... Esetleg egy szobalány? Egy új szereplő? A nagybácsi "távozta" után úgyis megüresedett egy hely, lassan elnéptelenedik a kastély... Hmm? :)

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.01.30. 22:34:08

@Caretha: Igen, ez érdekes felvetés. Merlin semmiképp nem lehet Gwen szolgája, mert a reggelit még csak elkészítheti neki, de bizonyos feladatokat... hmmm zavarba ejtő lenne ellátnia. :D Szóval Gwennek valóban járna néhány szende udvarhölgy.

Spawn85 2012.01.31. 00:04:48

Nagyon jó interjú. :)

"De ahogy Julian Jones mondta, ezért - legalábbis részben - az Artúr-mondakör hibáztatható."

No, de mivel annak a mondakörnek az ismertebb változataitól már az elejétől kezdve alaposan eltér a sorozat, így szerintem néhány plusz nő a sorozatban simán elférne. :)

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.01.31. 11:38:53

@Balinor: akikből esetleg valaki jóba lesz Morganaval is... Na jó, nem kombinálok :) De ki tudja?

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.01.31. 13:57:08

láttátok a Sárkány és papucs c. mesét? (legalábbis úgy emlékszem, ez volt a címe) ott Gwen királyné szobalánya az az Elaine volt, aki később Lancelot felesége lett, és hát Galahad anyja. :)
...
jó lenne, ha beleszőnék ezt a szálat. (és így talán Lancelot is visszatérhetne..)*-*

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.01.31. 23:37:55

@Caretha: Akár hiszed, akár nem, szó szerint erre gondoltam én is. Egy jó drámába mindig kell egy áruló. ;)

@NapShe: Ha Lancelot egyszer visszatér (nagyon szeretném) - és nem afféle "szellemlovagként" csörtet elő a tóból, amikor épp szükség van rá -, nem árt, ha talál magának egy lányt. Gwen és Artúr lelki nyugalmának mindenképp jót tenne... :P

Jess.Mesii 2012.02.01. 19:12:51

Hát én önként jelentkezek Lancelot új szerelmének!:D nagyon jó lenne viszont látni...

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.02.01. 23:29:39

@Jess.Mesii: Örökké hálásak leszünk, hogy meghozod ezt az áldozatot. :D Egy közös vonásotok máris van. :P

Sejtésem szerint Lancelot visszatérése azon múlik, hogy Santiagónak meddig lesznek kötelezettségei a tengerentúlon. Jelenleg az Alcatraz című sorozatban szerepel. Ennek sikerében kicsit ellenérdekeltek vagyunk. ;)

ajna27 2012.03.17. 19:07:10

én remélem nem fog ráérni, szerintem elég volt a fájás amit a karaktere okozott.

nori*_* 2012.05.03. 15:22:44

Én csak azt sajnálom hogy meg ha Lancelott 4. 2. részében amugy kössz a fordítást nagyon cool.
süti beállítások módosítása