Pontosan száz éve történt a Titanic katasztrófája, amelyre nagyszabású műsorral emlékeztek tegnap este a hajó építésének helyszínén, Belfastban.
Kedvenc Merlinünk, Colin Morgan volt az est egyik fellépője, amelyet a BBC kettes csatornája élőben közvetített.

Titanic: emlékezés zenével és filmmel - ezt a címet kapta a műsor, amely filmbejátszásokkal, történészek megszólalásával, korabeli felvételekkel, élő zenével, valamint a színészek felolvasásában korabeli újságcikkekkel és a túlélők visszaemlékezéseivel idézte meg nem csupán az áldozatok emlékét, hanem a Titanic korát és a hajó építésének monumentális vállalkozását is. Colin mellett olyan színészek működtek közre, mint Simon Callow, Imelda Staunton vagy a belfasti születésű Kenneth Branagh.

"Igazi megtiszteltetésnek érzem, hogy hazatérhetek a Titnic-megemlékezésre" - nyilatkozta Colin előzetesen. "Egyaránt emlékezünk arra a hatalmas emberi teljesítményre, amit a hajó megépítése jelentett, valamint az elképzelhetetlen tragédiára; tisztelgünk mindazok előtt, akik a Titanic korában éltek, dolgoztak és életüket vesztették, valamint a családtagok előtt, akiket maguk után hagytak. Megemlékezünk mindarról, amit a Titanic képvisel - a pompájáról, a legénységéről, az utasairól, az egyetlen útjáról és végső pusztulásáról."

Néztem a műsort, így elmondhatom, igazán méltó és színvonalas emlékezésnek, pazar összeállításnak bizonyult.

Az alábbi Youtube-videóban láthatjátok az est néhány momentumát, amelyben Colin olvas fel a korabeli írásokból, visszaemlékezésekből.

Címkék: colin morgan

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr484442501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valkea 2012.04.15. 23:05:32

Köszi a cikket! :) Jó lett volna megnézni az egész műsort, de már ez a kis részlet is megkapó volt. Érdekes volt hallgatni a felolvasást, pl. rögtön azt az első levelet, amit Colin olvasott fel.

(Mellékesen megjegyzem: Colin megjelenéséből kiderült, hogy Merlinnek nem lesz szakálla az 5. évadban ;) )

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.04.16. 00:40:25

@Valkea: Nekem meg az tűnt fel, hogy ahhoz képest, hogy két éve milyen elképesztően sovány volt (valószínűleg a Parked forgatása miatt tudatosan is fogyott), mostanra egészen megemberesedett. :)

Valkea 2012.04.16. 06:54:17

@Balinor: Igaz, de nem áll rosszul neki :D Lehet, hogy Arthur már jobban megfizeti a szolgáját? ;)

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.04.16. 10:05:40

@Valkea:
vagy csak több szabadidőt hagy neki az evésre :)
úgy bírtam, mikor a Kétúrszolgája-részben is csak úgy kapkodja magába a gyümölcsöket :DD

Valkea 2012.04.16. 15:13:59

@NapShe: Igen, az jó volt :D Meg abban a részben amikor először találkoztak Gwaine-nel, Gaiusnak volt egy olyasmi megjegyzése, hogy "nem mindegy, hogy megeszed, vagy magadba szippantod azt a levest" :D

Egyébként szerintem Colin csak felkapja magára a Merlin-szerkót, és máris csontinak fog tűnni :D

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.04.17. 19:19:30

@Valkea: Nem lesz bajusz-szakálla, eh.. Hát ez szörnyű :D Na jó, azért eléggé meglepett volna :)

Én ilyen változást évadokban a haján szoktam figyelni... Elsőben még a szép-pontosan levágott, jófiú frizura (nem tudom, ezt felétek is fazék-hajnak hívják-e :D tudjátok, amikor régen ráborítottak egy fazekat a gyerek fejére, és szépen körbevágták), de később azért már... Szóval jó egymás mellett nézni a négy évadnak a képeit, pl. a borítókat :) Erről jut eszembe, láttam magyarul borítót, már kiadták dvd-n magyarul az első évadot? :O

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.04.17. 21:52:15

@Caretha: Az első évadot kiadták, kb. másfél éve, azután, hogy lement az RTL Klubon.

Valkea 2012.04.17. 22:34:47

@Caretha: Heh, csak gondoltam megemlítem, mert sokan tanakodtak a szakáll-bajusz dilemmán :D Egyébként én örülök neki, Merlint nem tudnám bajusszal elképzelni :D
A haját én is szoktam figyelni. A 3. évadban volt a legrövidebb a haja, nekem az tetszett a legjobban :D De a 4. is jó volt :) Mellesleg mifelénk a fazék-haj szó helyett szívesebben használjuk a sokkal dallamosabb hangzású, előnyösebb megfogalmazású "bili-frizura" szépirodalmi kifejezést XD
@Balinor: Nem is tudtam, hogy kiadták magyarul :O Ennek ellenére én inkább az eredeti DVD-k begyűjtésére gyúrok :)

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.04.17. 23:23:27

@Valkea: A magyar kiadás nagy hiányossága az én szememben, hogy nem került rá magyar feliratozás (ha jól emlékszem, angol sem), pedig illene gondolni azokra, akik az eredeti hangot részesítik előnyben, de annyira nem jók angolból, hogy feliratozás nélkül értsék a szöveget.
Az eredeti, angol DVD-kiadást már csak az extrák miatt is érdemes megvenni, no meg a csomagolása is szebb.

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.04.18. 00:22:47

@Balinor: aha, ezek szerint én is le vagyok maradva.. Annyira nem tetszik a magyar szinkron, hogy már nem is kísérem figyelemmel, szóval.. Nekem is inkább az eredeti kellene nyilván, csak meglepődtem. Bár a valahai Robin Hood sorozatból is az elsőt még kiadták magyarul dvd-n, aztán a többi elfelejtődött (csak az a különbség, hogy ott tényleg nagyon jó volt a magyar szinkron). Jó, persze az csak három évadot élt meg, nem 5+-t, mint a Merlin :)

@Valkea: igeeen, bili-frizura, csak gondoltam a szebb változatot írom :D amúgy meg én is a bajuszos-Colint elképzelők közé tartozom, de azért Merlinbe tényleg nem kell... Viszont Parked-be van borosta, úgyhogy majd pénteken örömködök a moziban :)

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.04.18. 21:12:09

Ha valaki szívesen megnézné, a Merlin Network felrakta a teljes másfél órás műsort Youtube-ra:
www.youtube.com/watch?v=4pY3ubDOnrI

Spawn85 2012.04.18. 21:31:14

@Caretha: Én az 1. Évadot majdnem megvettem még otthon, csak sokalltam érte akkor 6000 Ft-ot. (Ámde persze, ha Michelle mind a 13 részben benne lett volna, nemcsak 4-ben... :) ) Gondoltam, előbb-utóbb majd úgyis lejjebb megy az ára, akkor majd megveszem, csak időközben meg elköltöztem. (Itt kint meg egyelőre nem vásárolgatok DVD-ket, mert nincs hova tenni.)

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.04.18. 22:28:07

@Spawn85: 6ezer?! Az szép... Bár mondjuk, persze, új dvd-knek még jobb árai is szoktak lenni, csak... Jahj, olyan mérges vagyok, amiért elrontották a magyar szinkront :( Michelle-nek legalább jó a magyar hangja? :)

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.04.18. 23:41:02

Én megvettem a magyar kiadást is, nem utolsó sorban a rokonság aprajára gondolva. :)

@Caretha: Michelle-nek kifejezetten jó a magyar hangja, még ha el is tér az eredetitől. Nimueh karakteréhez remekül passzol Solecki Janka kicsit mélyebb, reszelősebb hangja.

Spawn85 2012.04.19. 02:59:54

@Caretha: Látom @Balinor már megválaszolta a kérdést. :) Én is egyetértek vele. Valóban Solecki Janka hangja mélyebb, mint Michelle-é, viszont Nimueh-hez, mint karakterhez illik.
Ezzel együtt nem szeretem Michelle filmjeit szinkronnal nézni, mert amúgy nagyon szép hangja van. Van egy Doctor Who audiokönyv amit ő olvas fel, élmény hallgatni. -nekem legalábbis- (De azért kíváncsiságból mindig belehallgatok, hogy mennyire találják el avagy sem a magyar hangját. :) )

A Merlint egyébként én is azért néztem szinkronnal is, mert a család is kíváncsi volt rá, és hát nem mindenki beszél angolul otthon. :)

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.04.19. 18:45:16

@Spawn85: jó nektek, felénk a család nem annyira van oda az ilyenért... de legalább baráti társaságban akad, aki igen (miután rájuk tukmáltam :D) de jól van, legalább Nimueh jól járt, bár nem ugrik be Solecki Janka hangja... Nu majd egyszer ráveszem magam, hogy végignézzek egy részt :) amúgy milyen pluszok vannak a dvd-n?

zoli011 2012.04.19. 20:49:52

Lehet hogy nem pont ide tatozik de nyáron jön az axn sci-fi ra a Merlin 4 évada.

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.04.19. 23:38:36

@zoli011: Az ilyen remek híreket bárhová írhatod, örülni fogunk neki. :) Köszi, Zoli!

Maxxximus 2012.04.19. 23:55:54

Kedves Zoli! Elárulnád honnan tudod az infót? Én is nagyon várom már és szoktam kutakodni a neten, de semmi erre utalót nem találtam! Carethea: a Merlin szinkronja bizonyára nem tökéletes, de az, hogy folyamatosan hangoztatod a véleményed, akár idegesítő is lehet annak aki szereti. Kérlek ne vedd sértésnek amit írok! Üdv

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.04.20. 00:53:17

@zoli011: Ha nem tévedek, a 3. évad pontos vetítési időpontját is tőled tudtuk meg a Merlin Fórumon, úgyhogy bízom benne, hogy jók a forrásaid.

@Maxxximus: Pedig reménykedtem, hogy esetleg már van is híred a szinkronról. :)

zoli011 2012.04.20. 11:59:47

Maxxximus: a hírt az axn sci-fi facebook-os oldalán tudtam meg.

Balinor: igen egy évvel ezelött is én hoztam a hírt,csak akkor még bzoli123 volt a nevem :)

Maxxximus 2012.04.20. 13:39:00

@zoli011: És tényleg.... Nagyon köszi az infót!!! @Balinor: Sajna még semmi hír...de amint lesz valami írok!!

Spawn85 2012.04.22. 18:52:39

@zoli011: Már hogyne tartozna ide. :) (Legalábbis szerintem minden a blogra tartozik, aminek köze van a Merlin-hez. :) )
süti beállítások módosítása