Pár hete jelent meg egy interjú az Artúrt játszó Bradley Jamesszel az angol Take It Easy magazinban. A fordítást olvashatjátok az alábbiakban.

Artúr királyt mindenki ismeri - A 29 esztendős Bradley James mesél a Merlin új évadában Artúr szerepével visszatérő királyi kötelességeiről, az akciójelenetek iránti vonzalmáról és arról is, miért törvénytelen még mindig a mágia...

bradley_atp.jpgA karakterek számára három év telt el a legutóbbi évad óta. Hogyan változtak meg a dolgok?

Artúr gyakorlatilag már negyedik éve király. Hozzászokott a szerephez, Camelot pedig virágzását éli. Az eltelt években elkezdtek erősödni, és azzá a királysággá válni, amiről Artúr álmodott. De ne feledjünk, hogy Morgana mindig ott van, hogy felüsse... - majdnem azt mondtam, hogy az ocsmány fejét, de az egyáltalán nem ocsmány - a gonosz arcát. Nem kell sokat várni, hogy bosszúra vágyva felbukkanjon.

És mi történik Morganával?

Artúr ezúttal felkészültebb, hogy megbirkózzon vele, már nem olyan zöldfülű. Ő törődött vele, Morgana azonban látványosan átállt a sötét oldalra. Morgana erősebb, mint valaha, és még mindig eltökélt, hogy elpusztítsa Artúrt és megszerezze magának Camelot trónját. Ugyanakkor Artúr némiképp még reménykedik, hogy észhez tudja téríteni, és visszatérhetnek a kezdetekhez. Artúrnak azonban az első számú kötelességére, Camelot védelmezésére kell koncentrálnia.

Mi a helyzet most Artúrral és Merlinnel?

Ez a kapcsolat kezdettől fogva nagyon jól működik a sorozatban. A rajongókat is megragadta, amire válaszul a producerek tovább építkeztek erre - ami nem romlott el, azt ne akarjuk megjavítani! Úgy gondolom, ha van valaki az életben, akivel igazán jól kijön az ember, és akivel a legextrémebb kalandok egész során mentünk keresztül, azzal a személlyel nagyon szoros kötelék alakul ki.

Mik voltak eddig a csúcspontok számodra?

Volt egy pár, végül is mindig azt a mondást húzom elő, hogy a változatosság gyönyörködtet, és nekem igazán megadatott a változatosság Artúr szerepében. A forgatásban a veszélyes jelenetek a kedvenceim. Élvezem a kaszkadőrök társaságát - félelmetes ötleteik vannak, mindig felrázzák a dolgokat. Mindig is szerettem sportolni, szóval igazi bónusz, hogy Artúr szerepéhez ennyire hozzátartoznak a veszélyes jelenetek. Aztán ott vannak a humoros jelenetek Merlinnel vagy a lovagokkal, és az érzelmileg kihívást jelentő jelenetek, amelyek segítenek színészként új szintre lépni. Nagyon szerencsés fiú vagyok.

takeiteasy2012nov_bradley.jpg

Megváltozott számodra a szerep azáltal, hogy királlyá váltál?

Tulajdonképpen mindig is tudtam, hogy be fog következni, de hogy tavaly eljutottunk ide, igazán nagy megtiszteltetés volt. Ez a karakter nagy jelenetőséggel bír a hazánkban, és külföldön is, mint mitikus figura. Nagy megtiszteltetés, hogy én lehetek az, aki megszemélyesíti egy ilyen sikeres sorozatban. Egyszer csak azon találtam magam, hogy fejemen a korona, ami nagyon kedves pillanat volt. Magamban szélesen mosolyogtam, ami sokkal inkább Bradley-mosoly volt, mint Artúr-mosoly, de talán a kamera is elkapta.

Mit gondolsz, miért népszerű a Merlin világszerte?

Úgy vélem, minden nemzet kötődik ehhez a legendához, nem csak a miénk. A sorozat igazán újszerű, és óriási eszképizmussal szolgál a nézők számára. A történetet mindenki érti, bárhol is éljen a világban - feltéve, hogy jó a szinkron! Láttam pár változatot különböző nyelveken, és némelyik elég vicces. Az olasz változatban úgy beszélünk, mintha a Keresztapa szereplői volnánk, míg a francia verzióban mindenki nőiesnek hangzik. Japánul úgy hangzik, mintha dühös lennék.

Amikor az egész elkezdődött, gondoltad volna, hogy itt leszel öt évaddal később?

Gondoltam, de nem valamiféle bölcsességből eredően; tudtam, látva azt a rengeteg energiát, amit belefektettek mindazok, akiknek köze van a sorozathoz. Ennyi elég volt, hogy higgyem, ki fog tartani öt évig, és igazam volt.

Jól ismerted a mítoszt, mielőtt megkaptad a szerepet?

Azt gondolnám, hogy ebben az országban az emberek túlnyomó többségének van róla valami fogalma. Artúr királyt folyton emlegetik, és előbb-utóbb beépül az ember tudatalattijába. Én mindig izgalmasnak találtam, különösképp a lovagok történeteit és az Artúr-legendákat. Amikor jött a szerep, tudtam, hogy miről szólnak ezek a történetek, a tragédiájukkal épp úgy tisztában voltam, mint a téma nemes és hősies vonatkozásával, és ez vonzott benne. Van bennük valami furcsa komorság. Ha megnézzük magát a legendát, helyenként kissé beteges, sokkal sötétebb annál, mint ameddig elmehetnénk szombat esténként a BBC1 műsorán.

A varázslat továbbra is törvénytelen Camelotban. Szerinted ez fontos összetevője a sorozatnak?

Igen, úgy hiszem, az alkotók körültekintően nyúltak hozzá az eredeti anyaghoz, az az ötlet, hogy Merlin kénytelen titokban tartani a titkát, nagyon jól működik a sorozatban. A mágia hasonlít a droghoz, Merlin drogdíler lenne a mai világban. Ez úgy hangzott, mintha a drogok mellett szólnék, de nem ezt akartam mondani, ám biztos van olyan, ami törvénytelen az emberek akarata ellenére... Ennek utána kellene járnom, hátha még más is felteszi nekem ezt a kérdést!

Címkék: interjú 5. évad bradley james

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr324909314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ajna27 2012.11.15. 22:37:16

Hatalmas köszönet Balinor :)

Millagro 2012.11.16. 11:58:50

"Ha megnézzük magát a legendát, helyenként kissé beteges, sokkal sötétebb annál, mint ameddig elmehetnénk szombat esténként a BBC1 műsorán."

Végülis az eredetiben Merlin segít Uthernek megerőszakolni Ygraine-t. Morgana meg olyan beavatáson megy keresztül, aminek a vége sex, így fogan meg vérfertőzésből a fiúk Arthurral.

Egyébként a sorozatban is Morgana az idősebb?

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.11.16. 15:39:27

@Millagro: én úgy tudom, hogy igen, de erről majd Balinor bővebb tájékoztatást ad sztem:)

KÖSZÖNJÜK A FORDÍTÁST SIR BALINOR! - ismét! :) <3

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.11.16. 20:15:35

@Millagro: Pont tavaly ilyenkor írtam erről egy elmélkedést, ami megadja a választ. Itt megtalálod:

bbcmerlin.blog.hu/2011/11/12/egy_kis_korkulonbseg

Millagro 2012.11.17. 10:11:42

Amikor Uther Arthurra hivatkozott, hogy az ő érdeke, hogy Morgana ne tudja meg, hogy a lánya, akkor kezdtem el úgy vélekedni, hogy biztos ő az idősebb. Valamiért korábban olyan érzésem volt, hogy pár évvel azután fogant, hogy a király megözvegyült. De úgy néz ki, hogy inkább megcsalta szeretett Ygraine-jét. Biztosan csak azt tudjuk, hogy 10 éves volt Morgana, amikor gyámság alá került.
Egyébként a kiházasítása valahogy kimaradt, Arthur kapott menyasszonyt is, szvsz ezért gondolhattam úgy, hogy ő az idősebb.
süti beállítások módosítása