Mint már olvashattátok, egy hete, a Merlin idei Comic-Conos bemutatkozása napjának délelőttjén a szereplők a sajtó rendelkezésére álltak, hogy válaszoljanak a sorozattal és a folytatással kapcsolatos kérdésekre. A ksitetv.com több ilyen beszélgetést is közöl, elsőként azt, amely a Morganát alakító Katie McGrath-tal zajlott. Mivel a kérdések és válaszok egy részével Jenna Busch interjújában már találkozhattunk, az alábbiakban csak az újdonságokat emelem ki. Így sem lesz rövid. ;)

Érdekes kérdés, hol fog élni a negyedik évad Morganája. "Eltelt egy év, és biztosan nincs már Camelotban, hiszen az nem lenne egyszerű, miután meg akarta kaparintani a trónt" - meséli Katie. "Ő most sokkal inkább a Föld gyermeke. Mint aki Visszatért a természetbe. Megbarátkozott a lényének mágikus oldalával. Ahol él, ahogy kinéz és minden egyéb azt tükrözi vissza, hogy elfogadta, ki ő valójában. Végre igazán és maradéktalanul elfogadta önmagát és azt, hogy a lényének része a mágia. És most küldetése van."

Morgana változását az öltözéke is visszatükrözi. "Szívem szerint úgy írnám le, hogy ő a goth Jessica Rabbit. Többé már nem Camelot első számú hölgye, és ez meg fog látszani a külsején. Feketében jár. Első pillantásra gonosz. Szerintem a korábbi évadokban a ruhái részben arra szolgáltak, hogy valami lekösse a figyelmét. Nem volt más, amivel foglalkozzon. Ez volt a szerep, amit játszott, amiről azt gondolta, hogy meg kell felelnie neki."

Katie szerint az új Morgana jól érzi magát a bőrében, ezért a nézők is élvezni fogják a karaktert. De vajon lehet-e boldog, aki gonosz?

"Nem is tudom. Ez fura dolog. Ez az érzés nem szokott eszembe jutni. Van, amikor örül. Van, amikor elégedett. De nem hiszem, hogy boldog. Szerintem túl sok minden van, amiről úgy érzi, el kell még érnie.
De nem hiszem, hogy Morgana volt valaha is boldog. Tudod, mit gondolok? Ha visszatekintünk az összes évadra, szerintem mindig is gyötrődött. Nem hinném, hogy bármikor boldog és gondtalan lett volna. Az inkább Guinevere. Guinevere derűs és bizonyos értelemben laza személyiség, ez az ő szerepe. Morganának mindig megvoltak a gyötrelmei. Őszintén szólva, ha meg is kapta volna, amire vágyott, akkor sem lenne boldog. Mivel szerintem ő igazán arra vágyott, hogy mindenki elfogadja, és hogy olyannak fogadja el, amilyen, de nem hinném, hogy ez valaha is bekövetkezik."

Katie szerint Morgana ereje hamarosan túl fog tenni Morgause-én. "Ha visszaemlékszünk a harmadik évara, ott a sárkány elmondja Merlinnek, »ő az árnyék, ahol te vagy a fény«, azaz Morgana és Merlin egymás ellentétei. Ugyanolyan erős lesz, mint Merlin. Ebből az is következik, hogy erősebb lesz a nővérénél. Ahhoz hogy igazi gonosztevő legyen, kellő fenyegetést kell jelentenie Merlin számára, ami azt jelenti, hogy ugyanolyan erőssé kell válnia. Ez az én szempontomból nagyszerű. Azt hiszem, végül ő lesz a királyság egyik legnagyobb hatalmú mágikus teremtménye. És ez nagyon helyes!"

A harmadik évadban láttunk rá példát, hogy a két nővér nem mindenben értett egyet. Ahogy Morgana ereje nő, nem kizárt, hogy további súrlódások várhatók. "Mielőtt bármit mondanék, meg kell nézni majd az első két epizódot. A testvéri kötelék azonban nem szakad el, és nem is fog, ami így helyes, hiszen Morgana számára ez a legfontosabb kapcsolat, amit ha elvennének tőle, nem is tudom, mit kezdene. Akkor kapitány nélkül maradna. Evező nélkül. Kell valami, ami lendületet ad neki. Jelenleg azonban a küldetése hajtja, a tervén dolgozik, és az elképzelései szerint újra uralkodni fog Camelot felett. Mert hát nem áll jól neki az a korona? Gyerünk már, itt a lényeg! Sokkal jobban áll neki, mint Bradleynek vala is fog. Vagy éppen Angelnek" - teszi hozzá.

Úgy tűnik, Morgana gyűlölete felülírta a régi barátságokat. "Colint mindig letámadom azzal, hogy magára vessen, amiért nem segített nekem. Bárcsak segített volna, amikor hozzá fordultam!" - mondja Merlin cselekedeteire utalva. "Morgana úgy érzi, őt kitaszították. Gwen elárulta, a másik oldalra állt. Merlin is elárulta. Artúr is elárulta. Uther a szemébe nézve tagadta meg, a saját gyermekét. Morganát most csak a harag hajtja, és az ő elképzelései szerint mindenki elárulta Morgause kivételével, tehát annak oldalán áll, akiről úgy gondolja, hogy szereti."

Morgana azt hiszi, minden lap az ő kezében van

Ez azonban nem jelenti, hogy Morgana többé ne találkozna a többiekkel. Arra a kérdésre, kivel érintkezik legtöbbet az új évadban, sejtelmesen csak így válszol: "Van egy pár új szereplőnk." Róluk többet nem árul el, viszont elmondja, "mindegyik szereplővel találkozik, de nagyon furcsa, meglepő módon, amire nem számít a néző... Mi lenne a jó abban, ha ezután nem kerülne kapcsolatba a többiekkel? Ennek módját nagyon okosan kitalálták a sorozatban. Jól kigondolt a cselekmény és az is, ahogy behozzák a képbe az új szereplőket."

Érdekes kérdés, vajon gyanítja-e Morgana Merlin varázserejét. "Szerintem gyanakszik, hogy valami szokatlan van vele. És ezt nem csak ő gyanítja, hiszen már feltűnt Morgause-nak is, aki nyilván beszélt erről Morganával... Merlin egy szolga, mégis ott van mindenütt, és nagyon hűséges Artúrhoz. Vajon miért? Biztos foglalkoztatja ez a kérdés, de szerintem pont azért nem lát tisztán, mert a saját hatalma akkorára nőtt, hogy el sem tudja képzelni, hogy más is rendelkezhet ilyen hatalommal. Ebből a szempontból túlságosan is önmagával van elfoglalva... Ettől csak még érdekesebb Merlin és Morgana kapcsolata, hiszen Morgana azt hiszi, minden lap az ő kezében van, ám mindannyian tudjuk, hogy ez nem így van."

Jelenleg Morgause a legfőbb szövetséges. De volt már Morganának egy lelki társa Mordered személyében. "Ő fontos része a legendának" - vélekedik Katie. "Az eddigi forgatókönyvekben nem találkoztam vele, de nélküle nem lehet elmesélni az Artúr-mondakört. Asa (Asa Butterfield, a gyermek Mordred az első két évadban) valószínűleg igen elfoglalt mostanában, mivel Martin Scorsese vele forgatja a Hugo Cabret című filmet, de valamikor vissza fog jönni. Hogy mikor, azt nem tudhatom. Szerintem ahhoz, hogy Morgana történetét rendesen elmeséljük, Mordrednek is meg kell érkeznie. Reménykedem, hogy esetleg idősebbre írják, és valami jó pasi lesz belőle."

Megkérdezték Katie-től, a szerepre készülve elővett-e olyan korábbi alkotásokat, mint az 1981-ben készült Excalibur című film, vagy a híres rajzfilmes feldolgozás, A kőbe zárt kard. "A Kőbe zárt kardot imádom. Az Excaliburról azt gondolom, talán azok közé a filmek közé tartozik, amelyeket gyerekkorban érdemes megnézni. Mert amikor újra elővettem, úgy álltam neki, hogy remek lesz, és szerepel benne Helen Mirren, aki Oscart nyert. De ahogy néztem, arra gondoltam: miért vannak ezek ekkora fényes hacukában? Nem értettem. Mit visel Merlin a fején? És hol van a haja? Valami nem stimmelt nekem. Gyönyörű film, de szerintem gyerekként lehetett igazán szeretni."

"Inkább az olvasnivalókat vettem elő. A könyvek közül rengeteget elolvastam, de inkább csak a magam kedvtelésére, mivel Morgana jól átgondolt figura a forgatókönyvben. És ez egy másik elbeszélés. Nem azt néztem, hogy mások mit hoztak össze, én ezt a változatot akartam pontosan visszaadni" - meséli a színésznő. "Amiatt olvastam utána a témának, mert Morgana olyan karakter, akiért rajonganak az emberek, és számos nő azonosul vele. Nagyon kevés erős női minta létezik, és az ő alakja sok nő számára fontos. Ezért aztán fontos volt, hogy képben legyek vele, hogy aztán okosakat nyilatkozhassak róla. De igazából kedvtelésből olvastam el ezeket, kevésbé a konkrét szerep miatt, mivel a figura ragyogóan meg volt már írva a forgatókönyvben. Nagyon jó munkát végeztek vele."

Morgana gondolkodása szerint Artúr ugyanúgy megtagadná őt

A legenda része az is, hogy Morgana visszatér a jó oldalra. Ezzel Katie is tisztában van. "Igazság szerint a történet végén Morgana a jó. Megmenti Artúrt. Megmenti és meggyógyítja a sérüléseit. Úgyhogy igazából pont olyan vagyok, mint Darth Vader. Jóként kezdem, rossz leszek, de a végén mégis csak jóvá változom. Végül mégis csak én leszek a hős."

De vajon a negyedik évad Morganája érez bármi szeretetet Artúr iránt?

"Szerintem ez nehéz kérdés számára, mert végül is az egyetlen ember, aki soha semmit nem tagadott meg Morganától, az Artúr. Valahányszor szüksége volt valamire, és hozzá fordult, Artúr segített neki. De szerintem ő leginkább Uther fiát látja benne, és egy Utherhez hasonló uralkodót. Hiszen jelen pillanatban nem tudhatja, hogy Artúr el fogja fogadni a mágiát. Csak azt tudja, hogy Artúr azt teszi, amit az apja mond neki. Ezért Morgana gondolkodása szerint Artúr ugyanúgy megtagadná őt. Ugyanúgy megpróbálná megölni. Szóval szerintem úgy hiszi, nem bízhat meg Artúrban, és nem bízhat meg senki másban sem. Jelen pillanatban ez az ő problémája mindenkivel. Teljesen felemészti mindaz, amit meg akar tenni. Szerintem mindenki mást elfelejt. És ez szomorú. Magára maradt."

A felvetésre, miszerint Merlin is valami hasonlón megy keresztül, Katie így válaszol: "Pontosan ez az! Az egyetlen dolog, ami miatt Merlin más, hogy ő ismeri a próféciát. Neki elmondta a nagy sárkány. Elmondták neki, hogy igen, a végén minden jóra fordul. Morgana nem tudja ezt. Morgana csak azt tudja, hogy ezek az emberek meg fogják ölni, ha megtudják, hogy kicsoda valójában. És mit tehet ezek után? Megvédi magát. Ismétlem, bárcsak elmondta volna neki Merlin... Úgyhogy tényleg Merlin okolható mindenért." 

 

Címkék: interjú 4. évad katie mcgrath

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr793115049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spawn85 2011.08.01. 23:23:24

Most lehet, hogy rosszul emlékszem, de úgy rémlik, hogy ez a "Morgana visszatér a jó oldalra" dolog ez a legenda nem minden változatában van így.

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2011.08.02. 00:49:01

Teljesen jól emlékszel. Sőt, van olyan változata is, ahol át sem áll a rossz oldalra. De az úgy nem is lenne érdekes. :D

A feldolgozásokban általában nem éri meg, hogy megjavulhasson. Az Excaliburban például Mordred megfojtja a nagy csata előestéjén, mert nem ismer rá a hirtelen megvénült anyjára.

De például Geoffrey of Monmouth krónikájában valóban ő az, aki elviszi a halálosan sebesült Artúrt Avalonba, ahonnét egyszer majd visszatérhet, amikor a népének szüksége lesz rá. Ez is a legendárium része.

Spawn85 2011.08.02. 11:50:08

Igen, az rémlett, hogy van olyan verzió, hogy Morgana meggyógyítja Arthur-t, majd meglátjuk itt a sorozatban melyik verziót látjuk majd. (Az is lehet, hogy egy teljesen újat. :) )

Amúgy Mordred-et szerintem is valahogy vissza kéne hozni, mert ha jól rémlik a legendában ő öli meg Arthur-t. Bár nem biztos, hogy a sorozatban idáig elmennek majd.

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2011.08.03. 00:16:29

Erősen kétlem, hogy az ötödik évaddal elérnénk egészen Artúr haláláig. Viszont biztos vagyok benne, hogy Mordred nem tűnt el végleg a második évadban, és helyet kap még a történetben - tudod: "kreatív módon." :)

Cristine97 2011.08.03. 17:47:50

Na ez az interjú különösen tetszett! :) Van benne két rész ráadásul amivel nagyon egyet értek/aminek nagyon örülök:

Az egyik:

...Úgy tűnik, Morgana gyűlölete felülírta a régi barátságokat. "Colint mindig letámadom azzal, hogy magára vessen, amiért nem segített nekem. Bárcsak segített volna, amikor hozzá fordultam!" - mondja Merlin cselekedeteire utalva. "Morgana úgy érzi, őt kitaszították. Gwen elárulta, a másik oldalra állt. Merlin is elárulta. Artúr is elárulta. Uther a szemébe nézve tagadta meg, a saját gyermekét. Morganát most csak a harag hajtja, és az ő elképzelései szerint mindenki elárulta Morgause kivételével, tehát annak oldalán áll, akiről úgy gondolja, hogy szereti."...

...Morgana csak azt tudja, hogy ezek az emberek meg fogják ölni, ha megtudják, hogy kicsoda valójában. És mit tehet ezek után? Megvédi magát. Ismétlem, bárcsak elmondta volna neki Merlin... Úgyhogy tényleg Merlin okolható mindenért." ...

-Persze nem lehet mindent Merlinre fogni, de azért van a fentiekben igazság. No meg Morgana a kedvenc szereplőm, lehet, hogy ezért is akarom mindig mentegetni xD

A másik rész:

...A legenda része az is, hogy Morgana visszatér a jó oldalra. Ezzel Katie is tisztában van. "Igazság szerint a történet végén Morgana a jó. Megmenti Artúrt. Megmenti és meggyógyítja a sérüléseit. Úgyhogy igazából pont olyan vagyok, mint Darth Vader. Jóként kezdem, rossz leszek, de a végén mégis csak jóvá változom. Végül mégis csak én leszek a hős."...

-Na ennek nagyon örültem! Főleg, hogy Katie mondta. Így valószínűleg így is lesz a végén. :D Mint mondtam, nekem Morgana a kedvencem, de furcsa módon én a jó énjét szeretem jobban. Persze a gonosz oldala is nagyon izgalmas, de nekem mégis valahogy a jó Morgana az igazi Morgana. :) Lehet, hogy azért, mert eddig nem sok Merlin-Arthur-legenda feldolgozásával találkoztam, legalábbis Morgana karakterét egészen a Merlin-ig nem is ismertem. Nem tudom, hogy a többi verzióban hova jut el Morgana a végére, engem csak ez az egy verzió érdekel. A legjobb! :D ;)

Cristine97 2011.08.03. 17:48:22

Uhh bocsi, kicsit hosszúra sikeredett! xD

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2011.08.03. 21:48:06

"Végül mégis csak én leszek a hős."

Azért ezt inkább poénnak szánta, legalábbis a hős erős túlzás. :D Viszont tetszik nekem, hogy Katie nem csak eljátssza a szerepet, hanem ennyire lelkesen "képviseli is". Azt talán túlzás lenne mondani, hogy azonosul vele, hiszen ő is tudja, hogy most ő a rosszfiú (lányban).

Spawn85 2011.08.04. 10:36:40

@Cristine97: Nem baj, én is szoktam kisregénnyi kommenteket írni. (Balinor azt mondta, nem gond. :) )

Azt majd meglátjuk, hogy itt hogyan lesz. Ahogy már említettem a legenda nem minden változatában tér vissza a jó oldalra Morgana.
A sorozat pedig már eddig is több helyen eltért az ismert legendától, szóval gyakorlatilag bármi lehet. :)

Ja, egyébként szerintem Katie több mindent poénnak szánt az interjúban. (Pl. azt is, hogy mindenről Merlin tehet)

Kicsit OFF, ha nem baj:

Ez az "azonosul egy színész a szereppel vagy sem", ez nagyon érdekes.
Egyszer Anthony Hopkins nyilatkozta, hogy ő egyik szerepébe sem éli bele magát, hanem "csak" eljátssza.
Clint Eastwood meg azt mondta, hogy szereti a kaszkadőrjeleneteket is maga csinálni, mert ha a karakter képes rá, akkor ő is.
Ezt csak azért meséltem el, hogy két mennyire nagyszerű színész, mennyire eltérő gondolkodásmóddal.
süti beállítások módosítása