Írtam már a Parked című filmről (a magyar címe Parkolópályán lett), amelynek egyik főszerepét kedvenc Merlinünk, Colin Morgan alakítja - bár ráismerni nem is olyan könnyű. Az elsőfilmes Darragh Byrne alkotása önmagában is érdekes filmnek tűnik, de különösen izgalmassá teszi a tény, hogy Colin egészen más szerepben, más arcával látható benne, mint ahogy a BBC sorozatából ismerhetjük.

Az ír filmalkotás jó néhány fesztivált megjárt tavaly, Heidelbergben elhozta a nagydíjat, most pedig végre nálunk is látható lesz, bekerült ugyanis a jövő héttől zajló 19. Titanic Filmfesztivál programjába. A filmet április 14-én a Kinóban, 20-án az Uránia Nemzeti Filmszínházban vetítik. (Az információért köszönet Dorahnak!) Bővebbet a rendezvény honlapján olvashattok, de annyit mindenképp érdemes tudni, hogy a fesztiválon a filmeket eredeti nyelven, angol felirattal és (fülhallgatón keresztül) hangalámondással láthatja a közönség.

Aki pedig rendelkezik Cinemax-előfizetéssel, hamarosan a képernyőn is találkozhat a filmmel. Mint az HBO honlapján olvasható, április végétől a Cinemax és a Cinemax 2 is adja a filmdrámát, magyar felirattal.

A rövid filmismertetőt megtaláljátok a hajtás után.

 

Fred magányosan él az autójában egy tengerparti parkolóban, és semmi reménye sincs, hogy kikerüljön ebből a helyzetből. Váratlanul új barátra tesz szert Cathal, füvet szívó, 21 éves "szomszédja" személyében, aki örök optimista. Együtt sírnak, együtt nevetnek és együtt képesek felfedezni az élet apró örömeit. Cathal arra akarja révenni Fredet, hogy hozza rendbe az életét, ami sikerül is. Fred átalakítja az autóját, legyőzi a társadalombiztosítási rendszert és megismerkedik Julesszal, a közelben lakó csinos zenetanárnővel. Ahhoz azonban túl büszke, hogy elárulja Julesnak, hol lakik. Eközben Cathal drogfüggősége egyre súlyosbodik. Ahogy e három különc figura egyre közelebb kerül egymáshoz, lassan mindhármuk élete megváltozik.

A Parkolópályán felemelő mese a barátságról, a reményről és a kitartásról.

Címkék: colin morgan

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcmerlin.blog.hu/api/trackback/id/tr174369748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.04.07. 17:34:57

és az angolul nem tudók számára is nagy élmény:) (mondá az egyik:D)

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.04.07. 20:22:21

húúúha, köszi a hírt! Nincs is olyan messze a koleszomtól az Uránia... :)))

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.04.07. 20:59:52

@Caretha:
akkor "startolj rá a nyereményre" , izéé a mozijegyre, és nézd meg egyszer helyettem is :)

Valkea 2012.04.07. 22:28:04

Köszi a hírt! :) Bárcsak adnák itt Sopronban is :(

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.04.08. 14:17:38

@NapShe: :D mindenki helyett :P még nem biztos, hogy el tudok menni (éljen az egyetem), de ha sikerül, akkor majd élménybeszámolózok :) remélem... amúgy tényleg kár, hogy csak kétszer adják moziba :(

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.04.08. 18:16:55

@Caretha:
reménykedjünk benne, hogy rákapnak az "ízére", vagy legalábbis belátják, hogy nagyon is tanulságos film, és több helyen is eljut majd a mozikba. :)

Chaya · http://mywebgate.yolasite.com 2012.04.08. 23:03:16

Én is meg akarom nézni moziban! Remélem, lesz rá időm...

Spawn85 2012.04.09. 00:03:51

@NapShe: Én nem fűzök hozzá sok reményt. Elég kevés brit illetve ír filmet mutatnak be otthon mozikban nagyközönségnek.

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.04.09. 14:04:37

@Spawn85: igen, én is ettől félek, hogy ha most nem megyek el, akkor marad a letöltögetős-verzió... :( sok jó film van, ami el sem jut hozzánk, mert nem nagy költségvetésű amerikai alkotás... Sajna

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2012.04.09. 14:36:02

@Caretha:
igen, sajnos :(
holott ez a film sztem simán megérdemelné, hogy mindenhová eljusson.. az iskolákba drogfelvilágosító órákon.. minimum!!

Spawn85 2012.04.09. 23:47:51

@Caretha: Hát igen, én pl. azt csináltam, hogy elég sok filmet megrendeltem Angliából DVD-n. Mert voltak olyanok, amiket mindenképpen eredetiben akartam a polcomon tudni, és hát ha arra vártam volna, hogy otthon kiadják...99%-ukra még mindig várnék. :) És nem is volt drága még úgy szállítási költséggel együtt sem. (Jó, igaz nem is épp a legújabb filmek voltak.)

És valóban nagyon sok jó film nem jut el Magyarországra semmilyen formában.

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.04.10. 00:01:44

@Spawn85: egy baj van: németes voltam világ életemben :D szóval angolul megértetem magam, felirattal nagyjából megértem a filmeket is, de azért mégis csak élvezetesebb, ha pontosan érted, miről van szó... :) Ennek ellenére a teljes Merlin évadokra eredetiben nagyon pályázom :D

Nézte valaki az Urániában a jegyeket? Ma nekem még nem engedte, hogy rendeljek, így még az árakat se tudom...

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.04.10. 00:59:43

@Caretha: Nekem úgy tűnik, online venni nem lehet, csak foglalni. Azt hiszem, hogy a jegyár a Titnaic összes helyszínén egységesen 1000 Ft, de ha 12-én estig elmész a pénztárba, és megveszed, akkor 20% kedvezményt adnak, úgy pedig már csak 800 Ft.

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.04.10. 07:13:07

@Balinor: jah, igen, azt tudom, hogy Urániában online csak előre lefoglalni lehet, nem megvenni, azt csak félreírtam :) de a jegyárat attól még ott ugye ki szokta írni. De akkor 1000.. Oké, köszönöm!

Spawn85 2012.04.10. 18:36:59

@Caretha: Akkor nem Angliából, hanem Németországból kell rendelni, azon biztos van német szinkron. :) (Ott is sokkal több mindent kiadtak DVD-n, mint nálunk.)

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.04.10. 21:26:21

@Spawn85: az is egy megoldás... De még mindig az eredeti hangot támogatom magyar felirattal :)

Viszont "szerencsére" előrehozták a vizsgámat, ami rossz, de legalább így el tudok menni a Parked-re :)))

Spawn85 2012.04.11. 20:54:52

@Caretha: Minden rosszban van valami jó. A vizsgához egy kalappal, a filmhez meg jó szórakozást, ha elmész rá.

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.04.21. 13:12:12

Nu, megnéztük tegnap a filmet az Urániában. Némi szervezési probléma akadt (először egy másik terembe küldtek minket, ahol spanyolul kezdett egy emberke karattyolni, úgyhogy gyorsan kijöttünk :D de még időben megtaláltuk a jó termet), de amúgy nem volt gond. És a film... Aki szereti a művészfilmeket, imádni fogja. Viszont Colin miatt azoknak is érdemes, akik amúgy nem rajonganak az ilyen stílusért, mert elképesztő a srác benne :D Kb. másfél percig tartott, hogy elfelejtsem Merlinnek nézni, pedig féltem, hogy már túlságosan azonosítottam a szereppel, de teljesen más volt... Nagyon jól játszott :) Éééés egyben csodálatos akcentusával, amit nagyon jó hallgatni, megérteni már kevésbé :D Én két évvel ezelőtt voltam középszinten angolból, azóta nem tanulom, csak szinten tartom ilyen filmekkel, de a többi szerepelőt simán értettem (nincs is túl sok és nehéz párbeszéd benne), de Colin... :D A yes meg a no se felismerhető nála számomra :D Úgyhogy felirat nem árt, ha vki nem nagyon penge angolból :)

Egy szó mint száz: nézzétek meg, amint tehetitek! Szomorú, olyan sírós-mosolygós, de nagyon jó film :) És hát Colin... :) Jah igen, énekel is benne egy kicsit! :D Igaz, hogy hülyülve, kissé beszívva, egy templomi zongorát ütögélve, de azért éneklés volt :D

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.04.22. 00:29:59

@Caretha: Örülök, hogy tetszett.
Nekem is tetszett a film, a színészek meg különösképp. Mindhárom főszereplő remek volt, de Colin még annál is jobb, mint amire számítottam. Imádtam a tikkjével és a rémesen szuvas fogsorával együtt. :D Tényleg egészen félelmetes alakítást nyújt.

Érdekességképp: A filmben nem a saját akcentusát használja, mert ő észak-ír. Amit hallottunk tőle (meg a többi drogos utcakölyöktől), az doublini akcentus, annak is nyilván az utcai változata. Bevallom, rajtam is kifogott. :) Colin saját akcentusát már elég jól tudom "dekódolni".

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2012.04.22. 10:17:39

@Balinor: :DDD hát ez jó.. Tehát Colin három hangjából egyet vagyok képes megérteni, a másik kettőt még megkülönböztetni se :D Kész ez a srác... Próbáltam nem rajongóként nézni, hanem mint kívülálló, hogy úgy értékeljem a színészetét, és úgy is nagyon jó volt. Bár amikor bedobta a füléig érő vigyorát, akaratlanul is eszembe jutott, amikor Merlin kiröhögi Arthurt a negyedikben, amiért a tányérjában fekve aludt "olvasás" címén :D szóval onnantól nem tudtam kívülállóként nézni :))

Fanni95 2012.04.30. 13:35:56

én csak ma néztem meg, mert sikerült felvenni Cinemax-ról.
Nem tipikusan az"én filmem" kategória, de az tény ,hogy nagyon jól játszottak.
Én sajnos nem mondhatom el, hogy sikerült, kívülállóként néznem. Sőt amikor elmeséltem anyának miről szólt a film, Cathalt, Colinnak hívtam. De ez van :D
Amugy nem vártam mást Colintól, egyértelmű volt, hogy hozza a megszokott zseniális formáját :)
süti beállítások módosítása